امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6141 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسماعیلی در نشست خبری جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگرمطرح کرد ؛

چشم انداز این نهاد به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بسیار بالا است / اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس / 16 شعبه استانی و 11مرکز و موسسه وابسته به جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگرصورت

خبرایران: حسین اسماعیلی دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگرگفت: اهداف و چشم انداز این نهاد به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بسیار بالا و نگاه به آن نگاهی فراتر از یک دفاع یا جنگیدن است، نگاه ما یک نگاه ارزشی و یک نگاه از جنبه باورها و اعتقادات است ومعتقدیم امروزهم حل مسائل و مشکلات کشور نیازمند روحیه ای از جنس دفاع مقدس است.
چشم انداز این نهاد به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بسیار بالا است / اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس / 16 شعبه استانی و 11مرکز و موسسه وابسته به جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگرصورت

به گزارش خبرنگارخبرایران نشست خبری اعلام برنامه های  هفته دفاع مقدس جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگرنواندیش خدمتگزار ، دیروز در دفتر مرکزی جمعیت با حضور«حسین اسماعیلی» دبیر کل ، «دکتر توحیدی» معاون امور استان های جمعیت و خبرنگاران برگزار و دراین نشست خبری اسماعیلی ضمن آرزوی سلامتی و بهبود هر چه سریعتر  رهبر عزیزمان امام خامنه ای به ایام معنوی ذی الحجه اشاره کرده و گفت: امسال بیشتر از زمانهای گذشته وحدت و همدلی میان مسلمانان اهمیت دارد و با توجه به اشارات مقام معظم رهبری به وجود عناصری ضد اسلامی با عنوان گروهک تروریستی داعش که در لوای پرچم اسلام هرگونه بی حرمتی  و جسارت نسبت به ساحت پاک و مقدس دین میکنند،اسلام را خطری بزرگ به نام تفرقه تهدید میکند و مسلمانان با حفظ وحدت می توانند شر دشمن را به خودشان بازگردانند چرا که این گروهک با اعمال ضد اخلاقی و ضد انسانی خود سعی در اسلام هراسی دارد و همه میدانیم که هدف آنها هدفی جز اهداف آمریکا و اسرائیل که همانا نابودی و بیزاری جهان از اسلام است، ندارند و باید بدانند که این یک خیال باطل بیش نیست.

وی افزود: جمعیت فرزندان شاهد وایثارگر نو اندیش خدمتگزار دارای 16 شعبه استانی و 11مرکز و موسسه وابسته است و بدون هیچگونه جهت گیری خاص سیاسی در جهت اهداف انقلاب و همسو با  بیانات، رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری برای داشتن کشوری با صلابت و فرهنگ غنی روحیه شهادت گام برمی داردو دغدغه ما جز رسیدن به یک فرهنگ جامع، کامل و انقلابی نبوده و همه توان جمعیت بر این است که ان شاء الله موفقیت های  این نهاد روز به روز بیشتر و بهتر بوده و بتواند  برای تعالی کشور قدم بردارد.

اسماعیلی گفت: اهداف و چشم انداز این نهاد به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بسیار بالا و نگاه به آن نگاهی فراتر از یک دفاع یا جنگیدن است، نگاه ما یک نگاه ارزشی و یک نگاه از جنبه باورها و اعتقادات است ومعتقدیم امروزهم حل مسائل و مشکلات کشور نیازمند روحیه ای از جنس دفاع مقدس است. همانطور که همه میدانیم زمان جنگ یک طرف ایران و در طرف دیگر کل جهان قرار داشت و رزمندگان ما با دست خالی توانستند پیروز شوندو این فقط و فقط بخاطر روحیه جهادی آنها بود. صداقت، ازخودگذشتگی، باوردینی، اعتقاد و ازین قبیل مسائل بود که کشورعزیزمان از گزند و دست اندازی دشمنان مصون ماند و من فکر میکنم امروز ما به چنین روحیاتی نزد ملت و به خصوص جوانان خویش نیاز داریم.

وی در ادامه  به اعلام برنامه هایی هفته دفاع مقدس پرداخت وافزود: تدابیرجمعیت در این هفته ارزشی و مقدس به این شرح می باشد:

1- بازدید و سرکشی از یکصد خانواده شهید و تجلیل از مقام شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس

2- پنجمین نشست شورای عالی  مدیران استانی جمعیت

3- تقدیر از چهار فرزند شهید در مجلس شورای اسلامی

4- نمایشگاه دستاوردهای جمعیت در گیلان

5- اجراهمایش متمرکز یادواره شهدا و شب خاطره در ایام دفاع مقدس

6- تجلیل میثاق با امام شهدا  و غبار روبی از مزار شهدا  در تهران و استان های جمعیت

7- رونمایی از نازکترین سفال جهان متبرک به آیات قرآن برای اولین بار

8- جشنواره مجازی دفاع مقدس (عکس، خاطره، سوالات در حوضه دفاع مقدس)

9- جمع آوری خاطرات و  آثار شهدا به صورت محله ای و منطقه ای

10- 5 مستند30  دقیقه ای از زندگی شهدا آماده نمایش

در ادمه نشست نیز دکتر توحیدی معاون استان های جمعیت به تشریح  پنجمین نشست شورای عالی استان ها پرداخت و در زمینه فعالیت های استان های جمعیت توضیحاتی داد.

اسماعیلی دبیر کل جمعیت در نشست خبری اعلام برنامه های  هفته دفاع مقدس به پاسخ سوالات جمعی از خبرنگاران پرداخت ،که در ذیل به مختصر به آن اشاره می نماییم.

اسماعیلی گفت: ما نمی خواهیم در امورات سطح کلان کشور  ورود کنیم بلکه فقط می خواهیم کمکی برای  نهادها و دستگاه ها باشیم و بدون هیچ چشم داشت به فرد یا گروه خاصی بتوانیم همراه مسئولین و مردم در کنار آنها کشور را به جایگاهی متعالی در تمامی حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگی برسانیم.

ما امسال در جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر با رویکرد مسئله کار و اشتغال زایی جوانان برآن برآمدیم که با تربیت و آموزش مدیرانی شایسته، لایق، ولایتمدار و کارآمد در تمامی حوزه ها و به کار گیری آنها در زمینه های مناسب با بازخورد و کارایی بالا در امر رشد ، تعالی کشور و آرمانهای امام و شهدای عزیز گامی مهم برداشته باشیم.

اولویت بندی ما برای این کار نیز مدیران ستادی جمعیت، مدیران استانی، اعضای جمعیت و آحاد [جامعه ایثارگری می باشد. البته باید متذکر شوم که برخی از مسئولین  در مسائل فرهنگی، جمعیت را دخیل می نمایند ولی گله ای که داریم این است که  متاسفانه بعضی از دستگاه ها و مسئولین نسبت به این قبیل اقدامات و دغدغه های جمعیت فرزندان شاهد وایثارگر هیچ توجه و حس مسئولیتی نداشته و با اینکه این نهاد مردمی هیچ نیاز وچشم داشتی به مادیات ندارد اما بی مهری برخی مسئولین در خصوص حمایت معنوی وجود داشته که البته این مسائل طبیعی است و خوشبختانه خیلی از نهادها نیز به گرمی پذیرای فعالیت های خودجوش و مبتکرانه جوانان این جمعیت بوده اند.

امیدوارم طوری تفکر و عمل کنیم که بتوانیم همیشه جمهوری اسلامی را در شایسته ترین جایگاه ها ببینیم و انشاالله خداوند، مقام معظم رهبری و مردم از کارهای ما راضی باشند و همه بتوانیم ایران اسلامی عزیزمان را با داشتن کشوری با تکیه بر ولایت فقیه برای ظهور حضرت ولیعصر(عج)  مهیا سازیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب