امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6162 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزير آموزش و پرورش در نشست خبری مطرح کرد؛

تحصيل 12 درصد دانش‌آموزان در مدارس غيردولتي / پيش‌بيني ثبت‌نام 12 ميليون و 700 هزار دانش‌آموز/ بازنشستگي ۱۸ هزار فرهنگي در اول مهر/ وجود 110 مدرسه تک دانش‌آموزي در کشور

خبرایران : علی‌اصغر فانی وزير ‌آموزش و پرورش گفت: پيش‌بيني مي‌کنيم آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان به 12 ميليون و 700 هزار نفر خواهد رسيد و اين تعداد دانش‌آموز در 122 هزار و 278 مدرسه با بيش از يک ميليون فرهنگي تحصيل را آغاز مي‌کنند.
تحصيل 12 درصد دانش‌آموزان در مدارس غيردولتي / پيش‌بيني ثبت‌نام 12 ميليون و 700 هزار دانش‌آموز/ بازنشستگي ۱۸ هزار فرهنگي در اول مهر/ وجود 110 مدرسه تک دانش‌آموزي در کشور

به گزارش خبرنگارخبرایران، اولین نشست خبری «علی‌اصغر فانی» وزير ‌آموزش و پرورش صبح امروز به مناسبت بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار و دراین نشست خبری وزير ‌آموزش و پرورش با اشاره به تبريک شروع سال تحصيلي به معلمان، فرهنگيان، دانش‌آموزان، اوليا و تمام ملت ايران، اظهار داشت: اميدواريم سال تحصيلي جديد توأم با موفقيت براي ‌آينده‌سازان ايران اسلامي باشد.

فانی ضمن تبريک هفته دفاع مقدس ياد شهيدان و 36 هزار شهيد دانش‌آموز و 5 هزار فرهنگي شهيد به خصوص شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت.

وی با اشاره به اينکه سال تحصيلي 94-93 را با قوت آغاز مي‌کنيم، خاطرنشان کرد: از 8 ماه پيش کليد بازگشايي مدارس زده شده است و تا امروز 12 ميليون و 268 هزار و 605 دانش‌آموز در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده‌اند.

 

 پيش‌بيني ثبت‌نام 12 ميليون و 700 هزار دانش‌آموز

وزير ‌آموزش و پرورش گفت: پيش‌بيني مي‌کنيم آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان به 12 ميليون و 700 هزار نفر خواهد رسيد و اين تعداد دانش‌آموز در 122 هزار و 278 مدرسه با بيش از يک ميليون فرهنگي تحصيل را آغاز مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه آموزش و پرورش در سالي که گذشت مبتني بر 5 سياست بود، تصريح کرد: ساماندهي و بهسازي منابع انساني، توسعه مشارکت، ارتقاي مديريت آموزشگاهي، تمرکززدايي و عملياتي کردن بودجه آموزش و پرورش ذيل راهبرد اصلي آموزش که کيفيت‌بخشي بود، سامان پيدا کرد.

 

بازنشستگي 18 هزار فرهنگي در اول مهر

فاني با بيان اينکه بيش از 18 هزار فرهنگي در اول مهر بازنشسته و تعدادي هم در طول سال تحصيلي بازنشسته مي‌شوند، عنوان کرد: علي‌رغم اينکه نيروي جديد وارد نکرديم و دانشجو معلمان هنوز فارغ‌التحصيل نشده‌اند، تمامي مدارس و واحدهاي آموزشي و تربيتي با نيروي انساني موجود آموزش و پرورش، ساماندهي شده است و حتي در پرداخت اضافه کاري 15 درصد کاهش داشته‌ايم که نشان مي‌دهد ساماندهي نيروي انساني در دولت يازدهم به خوبي انجام شده است.

 

  تحصيل 12 درصد دانش‌آموزان در مدارس غيردولتي

وزير ‌آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مشارکت در اين وزارتخانه گفت: روزي که آموزش و پرورش را تحويل گرفتم 8.5 درصد دانش‌آموزان در غيردولتي تحصيل مي‌کردند و در اين بيش از يک سال، قريب به 12 درصد دانش‌آموزان در مدارس غيردولتي تحصيل خواهند کرد که اقدام بزرگي است.

وي با بيان اينکه بيش از 125 ميليون جلد کتاب درسي در اقصي نقاط کشور توزيع شده است، اظهار کرد: امسال علي‌رغم اينکه پايه هشتم جديد است و برخي کتاب‌هاي سوم و چهارم دبستان تجديد نظر شده است، 15 عنوان کتاب جديدالتأليف داريم که آماده توزيع است و تمامي معلماني که کتاب‌هاي جديد را تدريس مي‌کنند، دوره آموزشي را سپري کرده‌اند و در کنار برخي پايه‌ها بسته‌هاي آموزشي مانند کتاب راهنما و لوح فشرده نيز وجود دارد.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به موضوع کيفيت‌بخشي در آموزش و پرورش گفت: مبلغ 250 ميليارد تومان براي کيفيت‌بخشي آموزش و سند تحول در بودجه آموزش و پرورش پيش‌بيني شده است و در تابستان، برنامه‌هاي کيفيت‌بخشي سامان داده شده است و اين برنامه‌ها در مدارس اجرا مي‌شود و از 131 راهکار سند تحول به 40 راهکار در قالب 99 برنامه ورود پيدا مي‌کنيم و اميدواريم در برنامه ششم و هفتم، سند تحول را به نتيجه نهايي برسانيم.

 

  وجود 950 فضاي آموزشي جديد در مدارس

فاني با اشاره به فضاهاي آموزشي در کشور خاطرنشان کرد: 950 فضاي آموزشي جديد به همراه 5700 کلاس درس با حدود 700 هزار متر مربع زيربنا به مجموع فضاهاي آموزش و پرورش اضافه شده است و علاوه بر کلاس‌هاي ايمن، 28 هزار کلاس درس به لحاظ گرمايشي نيز اصلاح شده‌اند.

 

  آغاز المپياد درون‌ مدرسه‌اي از 26 مهر

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه المپياد درون مدرسه‌اي از 26 مهر ماه کليد مي‌خورد، تصريح کرد: بيش از 3 ميليون دانش‌آموز با اين طرح به ورزش خواهند پرداخت تا تربيت اجتماعي و اخلاقي در بين دانش‌آموزان ترويج داده شود.

 

امضاي تفاهم‌نامه با دستگاه‌هاي مختلف

فاني با اشاره به اينکه تفاهم‌نامه‌هاي بسياري با دستگا‌ه‌هاي مختلف به امضا رسيده است، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌هايي با وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازي، مناطق آزاد تجاري، سازمان محيط زيست، معاونت حقوقي رياست جمهوري، وزارت ارشاد و هلال‌احمر امضا شده است و به تدريج اين تفاهم‌نامه‌ها به بار نشسته است.

وزير ‌آموزش و پرورش در خصوص طرح شهاب که شناسايي استعدادهاي برتر در مدارس دولتي است، گفت: طرح شهاب در پرورش استعدادهاي درخشان براي دانش‌آموزان چهارم ابتدايي به طور آزمايشي آغاز مي‌شود و به جاي جدا شدن دانش‌آموز از مدرسه خود، در داخل مدارس خودشان ادامه تحصيل مي‌دهد.

فاني با اشاره به طرح تعالي و عملياتي کردن بودجه آموزش و پرورش، اظهار داشت: طرح تعالي مدرسه در 5600 مدرسه کشور اجرا خواهد شد و تلاش مي‌کنيم کيفيت مدارس را رشد دهيم؛ همچنين در سال تحصيلي 94-93 طرح عملياتي کردن بودجه در 600 مدرسه نيز آغاز خواهد شد.

 

بازگشايي مدارس در روز پنج‌شنبه در 2 هزار دبستان

فاني با اشاره به موضوع تعطيلي پنج‌شنبه‌هاي مدارس گفت: 2100 مدرسه ابتدايي با عنوان روز بانشاط، در روز پنج‌شنبه‌ها به طور آزمايشي داير خواهند بود و يک نظام ارزشيابي با اين طرح‌ها اجرا خواهد شد و اگر نتيجه اين ارزشيابي مثبت باشد، آن را در سال آ‌ينده توسعه مي‌دهيم.

 

اضافه شدن 101 پژوهش‌سراي دانش‌آموزي

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن 101 پژوهش‌سراي دانش‌آموزي در کشور خاطرنشان کرد: تعداد کنوني پژوهش‌سراها 300 عدد است که به 401 پژوهش‌سرا افزايش پيدا مي‌کند، ضمن اينکه پژوهش‌سراهاي قبلي نيز غني‌‌تر مي‌شود.

 

وجود 110 مدرسه تک دانش‌آموزي در کشور

فاني با بيان اينکه مبادي بي‌سوادي در سال جديد مسدود مي‌شود، گفت: حضورمان را در اقصي نقاط کشور توسعه داديم و امسال 110 مدرسه تک دانش‌آموزي داريم که نشان مي‌دهد دولت مصمم است تمامي فرزندان 6 تا 11 سال را تحت پوشش قرار دهد.

وي با بيان اينکه تصويب کلاس‌هاي چند پايه کيفيت را افزايش مي‌دهد، خاطرنشان کرد: در کلاس‌هاي چند پايه از 2 تا 6 ساعت اضافي با پرداخت حق‌التدريس به معلمان خواهيم داشت تا کيفيت بالاتري در اين کلاس‌ها داشته باشيم.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به تهيه زيرنظام‌هاي سند تحول بنيادين تا پايان امسال، گفت: زيرنظام‌هاي نيروي انساني، مديريت، تجهيزات و فضاي آموزشي، مالي و اعتباري و پژوهش و ارزشيابي در پروژه‌هاي امسال وجود دارد و اميدواريم تا پايان سال به نتيجه برسد و استانداردسازي فضا به ويژه در هنرستان‌ها شروع شده است و تفاهم‌نامه‌اي با وزارت صنعت وجود دارد که قرار است با کمک وزارت صنعت آنها در تجهيز هنرستان‌ها و آموزش نيروي انساني کمک کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب