امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6177 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جشنواره عصر سوره؛

دشتگلی: تنوع موضوعی، ویژگی بارز جشنواره «عصر سوره» است

خبرایران: مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه تهران با مهم ارزیابی كردن برگزاری جشنواره «عصر سوره» گفت: یكی از ویژگی‌های بارز این جشنواره تنوع موضوعی آن است كه موجب بروز خلاقیت و ابتكار بیشتر هنرمندان می‌شود.
دشتگلی: تنوع موضوعی، ویژگی بارز جشنواره «عصر سوره» است
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، محمدعلی دشتگلی مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه تهران گفت: به دلیل مشغله كاری به ویژه در زمینه داوری و حضور در جشنواره‌های استانی تئا‌تر، متأسفانه آن‌گونه كه باید و شاید در جریان برگزاری این جشنواره و برنامه‌هایی كه حوزه هنری برای آن تدارك دیده، نیستم و تصور می‌كنم كه برای این‌گونه حركت‌های فرهنگی و هنری و همچنین نفوذ فراگیر آن در میان توده مردم، نیاز به تبلیغات گسترده و مؤثرتری است.
وی ادامه داد: با این وجود یكی از ویژگی‌های جشنواره «عصر سوره» را تنوع موضوعی آن می‌دانم كه موجب تحرك و پویایی آن شده و این گونه نیست كه هر سال شاهد بخش‌های ثابت و با موضوع تكراری در آن باشیم كه این مسئله، بروز خلاقیت و ابتكار بیشتر هنرمندان در بخش‌های گوناگون فرهنگی و هنری را به دنبال دارد.
دشتگلی تصریح كرد: انتخاب موضوع سبك زندگی و خردورزی برای دور چهارم این جشنواره، بسیار هوشمندانه و كار‌شناسی شده صورت پذیرفته است. در شرایطی كه نگرانی‌هایی در مورد نفوذ جریان منحط فرهنگ غربی به كشور كه ممكن است زندگی خانواده‌های ایرانی را تحت الشعاع خود قرار دهد، وجود دارد كه در ‌‌نهایت منجر به نوعی خودباختگی و یا چندگانگی فرهنگی می‌شود، در پرتو برگزاری چنین رویدادهایی و از رهگذر تولید آثار فرهنگی و هنری بومی، ایرانی و اسلامی می‌توان تا اندازه زیادی به خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمن خوشبین بود.
سرپرست اسبق مركز هنرهای نمایشی ارشاد در ادامه گفت: هر چند كه برگزاری چنین جشنواره‌ای در مدت زمان كم سه روزه آن، تنها تذكری برای متولیان عرصه فرهنگ و هنر در جهت پرداخت مؤثر به موضوع حیاتی اصلاح سبك زندگی است اما نباید توقع داشت كه اثرات چنین جشنواره‌ای در قالب یك همایش چند روزه، ماندگاری زیادی داشته باشد و حداقل توقع آن می‌رود كه حوزه هنری به برگزاری آن در محدوده زمانی یك هفته تا ده روز در سال فكر كند.
وی در پایان گفت: البته راهكار مؤثر‌تر دیگری نیز می‌توان در مورد برگزاری جشنواره‌ای همچون «عصر سوره» پیشنهاد كرد و آن این كه معمولاً «عصر سوره» در فصلی از سال اتفاق می‌افتد كه اصطلاحاً ترافیك جشنواره‌های فرهنگی و هنری است و ممكن است تراكم جشنواره‌ای موجب شود تا اثرات این جشنواره در زمینه فرهنگسازی بر محور موضوعی كه دارد به حاشیه رانده شود. به همین دلیل با توجه به روزهای محدودی كه برای آن در نظر گرفته می‌شود، حوزه هنری می‌تواند زین پس آن را به شكل فصلی نیز برگزار كند.
یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره «عصر سوره» در بخش‌های گوناگون فرهنگی و هنری ۵ تا ۷ مهر در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب