امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6200 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

فرماندهان نیروی دریایی برای ثبت خاطراتشان به حوزه هنری كمک كنند

خبرایران: مراسم رونمایی از كتاب «تكاوران نیروی دریایی در خرمشهر» با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، محسن مومنی شریف، سید قاسم یاحسینی خاطره نگار كتاب و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی، هنرمندان و اهالی ادبیات عصر امروز سه شنبه یكم مهرماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
فرماندهان نیروی دریایی برای ثبت خاطراتشان به حوزه هنری كمک كنند
به گزارش خبرایران ، در ابتدای این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن خوش آمدگویی به فرماندهان نیروی دریایی كه در این مراسم حضور داشتند و هنرمندان و اهالی ادبیات اظهار كرد: خوشحالیم در هفته دفاع مقدس به افتخارات انتشارات سوره مهر در زمینه گردآوری خاطرات رزمندگان آن دوران افزوده شد. 
 

«تكاوران نیروی دریایی در خرمشهر» آغاز راه ثبت خاطرات نیروی دریایی است
وی ادامه داد: انتشارات سوره مهر و حوزه هنری تا به حال در زمینه های مختلف خاطرات فرماندهان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را گردآوری كرده‌اند اما جای خاطرات نیروهای دریایی در بین آثار این نهاد خالی بود و با اثری كه «سید قاسم یاحسینی» به نگارش درآوردند می توانیم به فعالیت در این زمینه افتخار كنیم. 
مومنی با تاكید بر این كه انتشار كتاب «تكاوران نیروی دریایی در خرمشهر» آغاز راه ثبت خاطرات در این زمینه است گفت: امیدواریم در این زمینه به زودی خاطرات دیگری را تالیف و به چاپ برسانیم. پیش از این دلاوری‌های تكاوران نیروی دریایی را از زبان دیگران شنیده بودیم و خوشحالیم كه امروز می توانیم این دلاوری‌ها را در یك اثر مستند و ادبی بخوانیم. 
در ادامه مراسم كلیپی از سخنان راوی كتاب «تكاوران نیروی دریایی در خرمشهر» به كارگردانی میثم مقصودی پخش شد كه مورد استقبال حضار قرار گرفت. 

 

اشتباه است اگر جنگ را تنها از سوی صدام بدانیم
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی با بیان این كه جنگ ایران دفاع در مقابل صدام و عراق نبود تصریح كرد: امروز همچنان در حال دفاع هستیم اما این دفاع در بیرون مرزهای خودمان است.
 وی افزود: دفاع مقدس و جان فشانی‌هایی كه در آن دوران از سوی مردم كشورمان صورت گرفت برای این مملكت عزتی آورد كه این عزت امروز سرمایه كشورمان است. 
وی با تاكید بر این كه صدام كوچكتر از آن بود كه به ایران حمل كند، گفت: در عملیات «والفجر 8»، دیدیم كه دنیا چه اتفاقی را رقم می‌زند و این اشتباه است اگر جنگ را تنها از سوی صدام بدانیم. 
خاموشی با بیان این كه افتخار می‌كنم در این مقطع تاریخی زندگی كرده‌ام گفت: با بزرگ‌مردانی در طول زندگی‌ام آشنا شده‌ام كه همه‌ی ما به وجود آن‌ها افتخار می‌كنیم. 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: جهاد و شهادت سرمایه‌های بزرگی هستند كه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. تمام كشورهای جهان موزه دفاع دارند. در مسكو موزه‌‌ جنگی به ما نشان دادند و اعلام كردند كه پنج میلیون كشته داشته در حالی كه ما از سال 1341 تا انتهای جنگ تحمیلی 320 هزار شهید داشته‌ایم و این آمار عزت‌مداری‌‌ است. 
خاموشی ادامه داد: از اقدام حوزه هنری برای نگارش خاطرات تكاوران دریایی سپاسگزارم اما تقاضا می كنم خود فرماندهان و رزمندگان ارتش دریایی نیز برای ثبت خاطراتشان به حوزه هنری و انتشارات سوره مهر كمك كنند. چرا كه تمام نبردهای این عزیزان در عمق خلیج فارس و در دفاع مقدس بسیار افتخار آفرین است. 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب