امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6218 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آقای کیارستمی! لطفا با فیلم‌هایت با ما صحبت کن

خبرایران: ابراهیم داروغه زاده قائم‌مقام جشنواره فجرگفت: ما آغازگر جنگ لعنتی نبودیم؛ تحمیل شد ما هم جانانه دفاع کردیم/ بچه‌بسیجی‌ها با نوای آهنگران و حاج‌منصور به دفاع تهییج می‌شدند تا فیلم‌ها؛ حاتمی‌کیا در ایران هم مخاطب بیشتری از آثار شما دارد و هم تأثیر بیشتری
آقای کیارستمی! لطفا با فیلم‌هایت با ما صحبت کن

به گزارش خبرایران، ابراهیم داروغه‌زاده قائم مقام دبیر جشنواره فیلم فجر و معاون سابق فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، در واکنش به "صحبت اخیر عباس کیارستمی درباره دوران جنگ و واکنش این کارگردان به مواضع ابراهیم حاتمی کیا ، نوشت:

جناب آقای کیارستمی عزیز سلام علیکم؛

١- ما آغازگر هیچ جنگ لعنتی نبودیم به ما تحمیل شد و ملت ما جانانه دفاع کردند و این دفاع بسیار ارزشمند و اتفاقا پر مفهوم است.

٢- اتفاقا فیلمهای آقای حاتمی کیا مهیج بچه بسیجی‌های جنگ برو نبودند، آنها با نوای آهنگران و کویتی‌پور و حاج منصور بیشتر تهییج می‌شدند تا فیلم‌های سینمایی. در سینما هم فیلم‌های "عقابها و أفق و سجاده اتش" و ... تهییج کننده تر بودند از "دیده بان و مهاجر". بماند که اثر معنوی کلام امام خمینی(ره) هزاران برابر مؤثرتر بود.

٣- حاتمی‌کیا فیلمساز زمانه خودش بود چه در زمان جنگ، چه در زمان سازندگی و چه در دوره اصلاحات و همه هم دوستش داشتند؛ چپ و راست و محافظه‌کار و اصلاح‌طلب و حتی جامعه روشنفکری و این روند تا روی کارآمدن دولت به ظاهر اصولگرای آقای احمدی نژاد هم ادامه داشت و فیلم‌هایش در ایران هم مخاطب بیشتری از فیلم‌های شما داشته هم در زمانه خود تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه ایرانی.

٤- شما یک فیلمساز محبوب جامعه روشنفکری ایران و جشنواره‌های هنری جهانی هستید و بسیار برای دوستداران سینما قابل احترام اما اساسا مقایسه سینمای شما با سینمای آقای حاتمی‌کیا اشتباه است.

بزرگواران لطفا از طریق فیلمهایتان با ما صحبت کنید خیلی بهتر است

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب