امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6233 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به منظور تعامل و هماهنگی میان نهادهای متولی نوسازی در سطح کشور ؛

ریاست کمیته تخصصی بافت فرسوده دبیرخانه کلانشهرهای کشور میهمان سازمان نوسازی بود

خبرایران : به منظور تعامل و هماهنگی میان نهادهای متولی نوسازی در سطح کشور، حسین جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و ریاست کمیته تخصصی بافت فرسوده دبیرخانه کلانشهرهای کشور میهمان سازمان نوسازی شهر تهران بود.
ریاست کمیته تخصصی بافت فرسوده دبیرخانه کلانشهرهای کشور میهمان سازمان نوسازی بود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در جلسه مشترکی که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و ریاست کمیته تخصصی بافت فرسوده دبیرخانه کلانشهرهای کشور برگزار شد، اقدامات صورت گرفته در راستای نوسازی در 6 ماهه ابتدایی سال جاری مورد جمع بندی قرار گرفت و برنامه های 6 ماهه دوم سال نیز بررسی شد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تغییر رویکرد سازمان نوسازی از تصدی گری به تولی گری به ارائه گزارشی جامع از سیاست ها و برنامه های پیش رو و ساختار جدید مدیریتی پرداخت.

 فتح اللهی با بیان این که طبق ماده 16 قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن تخفيف حداقل پنجاه درصدي در هزينه هاي عوارض ساخت و تراكم ساخت مسكن در بافت هاي فرسوده از سوي شهرداري ها، در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دولت موظف شده است معادل صد در صد (100%) تخفيف اعمال شده از سوي شهرداري ها ناشي از اجراي اين قانون را در لوايح بودجه سنواتي منظور و پرداخت نمايد.

وی در این باره افزود: شهرداري تهران در راستاي عمل به وظايف و تكاليف قانوني خود از سال 1388 تا كنون بیش از 3500 ميليارد ريال به عنوان تخفيفات در اين حوزه اعمال نموده است اما متاسفانه علي رغم پيش بيني رديف هايي در قوانين بودجه سال هاي 90 تا 93 كل كشور مبني بر پرداخت تخفيفات اعمال شده به شهرداري ها، تا كنون مبلغي از سوي دولت به شهرداری تهران جهت احیاء، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر تهران پرداخت نشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با وام های نوسازی، اظهار داشت: همچنین تاکنون مبلغی جهت تخصیص وام نوسازی به متقاضیان نوسازی مسکن از سوی دولت پرداخت نشده است.

تعاملات سازنده جهت پیگیری مطالبات شهرداری های کلانشهرهای کشور از دولت، پیگیری وام های نوسازی، همفکری جهت تفکیک سهم نوسازی بافت های فرسوده کلانشهر در بودجه سال 1394 دولت و ارائه لایحه بودجه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هم افزایی توان مدیریتی، هم سو کردن اهداف نوسازی در کلانشهرهای کشور،  معرفی و بکارگیری تجارب موفق نوسازی و ... بخشی از اهم مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب