امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6256 تاریخ انتشار: شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ابولا ؛ سه هزار کشته سه هزار مبتلا

خبرایران: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شمار قربانیان بیماری ابولا در غرب آفریقا از سه هزار نفر گذشته است. این نهاد بین‌المللی می‌گوید بیش از شش هزار تن به این ویروس مبتلا هستند.
ابولا ؛ سه هزار کشته سه هزار مبتلا
به گزارش خبر ایران، در روزهای گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد، شیوع ویروس ابولا را در غرب آفریقا "تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی" شمرده بود.

گزارش تازه سازمان بهداشت جهانی همچنین با اشاره به خطر آلودگی به ابولا برای تیم‌های پزشکی فعال در منطقه می گوید تاکنون ۳۷۵ نفر از کادر پزشکی به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۲۱۱ تن از آنها جان خود را از دست داده اند.

همزمان با انجام تحقیقاتی در نقاط مختلف جهان برای یافتن واکسنی که بتواند در برابر ابولا مقاومت کند، سازمان بهداشت جهانی گفته است انتظار دارد که نخستین واکسن‌های ابولا در مقیاسی محدود از اوایل سال ۲۰۱۵ در غرب آفریقا استفاده شود.

دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته است اگر نتیجه آزمایش‌های بالینی واکسن ها رضایت بخش باشد در ژانویه ۲۰۱۵ از آنها در کشورهای آسیب دیده آفریقایی استفاده می‌شود

سازمان بهداشت جهانی، شیوع ابولا را بحرانی‌ترین موضوع بهداشتی در جهان امروز دانسته که هنوز هیچ واکسن یا دارویی برای پیشگیری یا درمان آن وجود ندارد.

گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در غرب آفریقا ویروس ابولا جان ۷۰ درصد یعنی بیش از دو سوم از مبتلایان را گرفته است. پیش‌تر گزارش شده بود که این نرخ، ۵۰ درصد است.

به گفته دکتر ماری پل کینی، دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر دو شرکت بزرگ داروسازی عملیات آزمایش بالینی واکسن هایی جداگانه را در اروپا و آمریکا آغاز کرده اند.

دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته است اگر نتیجه آزمایش‌های بالینی این دو واکسن رضایت بخش باشد در ژانویه ۲۰۱۵ از آنها در کشورهای آسیب دیده آفریقایی استفاده خواهد شد.

پس از عبور از مرحله آزمایشگاهی، اثر این دو واکسن بر روی میمون ها مثبت گزارش شده اما هنوز تاثیر آنها بر انسان مبتلا به ابولا مشخص نیست.

شیوع ابولا از گینه آغاز شد و به سرعت در کشورهای سیرالئون و لیبریا گسترش یافت.

مواردی از ابتلا به این بیماری در نیجریه و سنگال گزارش شده اما به نظر می‌رسد که هر دو کشور توانسته اند انتقال ویروس را مهار کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب