امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6270 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشورخبرداد؛

راه‌اندازی مراکز توزیع و عرضه لباس بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی/ کارگروه مد و لباس تنها مرجع احراز صلاحیت پوشش ایرانی اسلامی/ تدوین آیین‌نامه شیوه‌نامه اجرایی در بخش نمایش زنده مد و لباس

خبرایران: حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت:ساماندهی تبلیغات در حوزه مد و لباس هم اکنون شکل مناسبی ندارد و از همه مهمتر حضور برندهای غیرایرانی است که مدیریت افکار عمومی را بر عهده گرفته است و حضور این برندها مانع فعالیت برخی از برندهای داخلی می‌شود
راه‌اندازی مراکز توزیع و عرضه لباس بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی/ کارگروه مد و لباس تنها مرجع احراز صلاحیت پوشش ایرانی اسلامی/ تدوین آیین‌نامه شیوه‌نامه اجرایی در بخش نمایش زنده مد و لباس
به گزارش خبرنگار خبرایرن، نشست رسانه‌ای حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس معاونت هنری برگزار و در این نشست خبری حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اقدامات کارگروه ساماندهی مد و لباس در کشور در شش ماه نخست سال بیان داشت: در شش ماه نخست سال ۹۳ اقدامات گسترده‌ای که مهمترین آن حضور در جلسات مختلف کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، کمیسیون اصل ۹۰ و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت. 


وی با تاکید بر اینکه هدف از این اقدامات در راستای توجیه و معرفی فعالیت‌ها و ارتقای دیدگاه مسئولان در حوزه مد و لباس معرفی کرد و اظهار داشت: بحث مد و لباس هنوز در جامعه به قدر کافی جا نیفتاده است و نیاز دارد تا همه مسئولان اشراف بیشتری به موضوع پیدا کنند و درست به این دلیل ما در کمسیون فرهنگی مجلس مشارکت جدی داشتیم. 

وی با بیان این مطلب افزود: کار گروه ساماندهی مد و لباس برای ارتقای کیفیت حجاب در جامعه با رعایت آرامش و سلامت جامعه یک رفتار منطقی و عقلانی رویه ای در پیش دارد که بخشی از جوانب اجرایی آن برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب است که در سال جاری برپا شد و در آن ۹۲ موسسه حضور داشتند و فضای نمایشگاه سه برابر گذشته بود. 

دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به برگزاری جلسات شورای راهبردی این کار گروه گفت: در این شورا اساتید، کارشناسان حوزه مد و لباس و جمعی از صاحبنظران حضور دارند که به تناسب موضوعات و با اتخاذ نظرات این اعضا تصمیم‌سازی در حوزه مطالبات صورت می‌گیرد. 

وی به چهار کارگروه مهم مد و لباس اشاره کرد و اظهار داشت: در چهار شورای بین‌الملل، صنعت، تولید و فروش ، علمی و دانشگاهی از حضور اساتید بهره گرفته شده است و تاکنون هفت جلسه این شوراها برگزار شده است و ۴۰۰ نفر در جلسات حضور دارند که بر این اساس در جشنواره های فجر تصمیم گیری و روش اجرا به این کارگروه ها سپرده شد. 

قبادی از تشکیل کارگروه طراحان خبر داد و گفت: به زودی شورای راهبردی طراحان با حضور تعداد زیادی از طراحان و کارشناسان این حوزه برگزار شود و در بخش مسابقه در جشنواره سال ۹۳ مدیریت و برنامه‌ریزی این بخش توسط این شورا برنامه‌ریزی و اجرا شود چرا که مهمترین وظیفه آن سیاستگذاری برای طراحان خواهد بود. 

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز توزیع و عرضه لباس گفت: راه‌اندازی مراکز توزیع و عرضه لباس بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی از دیگر اقدامات ما است و اگرچه یک وقفه بیست سی روزه ایجاد شده بود این مشکل حل شد، امیدوار هستیم این مرکز به زودی راه‌اندازی شود و ظرف ۱۵ روز آینده کار واگذاری فروشگاه‌ها را آغاز خواهیم کرد و دو طبقه از این مجموعه در اختیار کار گروه مد و لباس خواهد بود. 

وی با اشاره به ورود نیروی انتظامی در بحث حمایتی گفت: نیروی انتظامی به عنوان رکن نظارتی کشور همواره مسائل را رصد می‌کند و یکی از بهترین همکاران عرصه مطالبات کشور است که تلاش کرده است تاکنون زمینه لازم را برای فعالیت مد و لباس فراهم کند. 

قبادی با اشاره به بحث تبلیغات اظهار داشت: ساماندهی تبلیغات در حوزه مد و لباس هم اکنون شکل مناسبی ندارد و از همه مهمتر حضور برندهای غیرایرانی است که مدیریت افکار عمومی را بر عهده گرفته است و حضور این برندها مانع فعالیت برخی از برندهای داخلی می‌شود قرار است تا با همکاری معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اسلامی و اداره کل بازرگانی صدا و سیما مکاتباتی انجام شد و وظایف قانونی کار گروه مورد تأکید قرار گرفت. 

دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس گفت: شیوه‌نامه اجرایی در بخش نمایش زنده مد و لباس از مرحله ثبت‌نام تا پایان اجرا به صورت آیین‌نامه تدوین شده و به مؤسسات ابلاغ شده است و شامل سه بخش وظیفه متقاضی، برگزارکننده و شرایط محل برگزاری است که باید متناسب با موضوع باشد اما دو مؤسسه‌ای که در برگزاری نمایش زنده لباس مرتکب تخلف شده بودند مورد برخورد قانونی قرار گرفتند. 

وی تصریح کرد: اما این موضوع خللی در روند اجرای این برنامه‌ها ایجاد نکرد و تا روز گذشته ۹ نمایش زنده در کشور برگزار شد که از این میان ۸ اجرا مخصوص خانم‌ها و یک اجرا برای آقایان بود که در خصوص اجراهای خانم‌ها صرفاً حضور بانوان مجاز بود اما برای لباس آقایان حضور هر دو گروه بلامانع است و تاکنون استقبال بسیار خوبی به عمل آمده است. 

قبادی با بیان اینکه مجریان موظف هستند طبق این شیوه‌نامه عمل کنند گفت: در حقیقت این شیوه‌نامه نقشه راه یک برنامه زنده است و هیچ متقاضی نمی‌تواند به صورت مستقل نمایش زنده برگزار کند و تنها از طریق مؤسسات مجاز برگزار کننده می‌تواند اقدام کند و حتی مدل‌ها نیز باید قبلاً توسط کار گروه ساماندهی مد و لباس احراز صلاحیت شده باشند. 

وی در خاتمه بیان داشت: پیش از این که دولت به جزء وظیفه نظارتی در بخش اجرا ورود نداشت اما با این اتفاق این در این مسیر قرار گرفت و بالغ بر یک میلیون نفر از آن بازدید کردند و ۹۰ درصد محصولات عرضه شده در این نمایشگاه ایرانی بود و فروش آن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب