امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6298 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اتومبیلی از جنس طلای خالص/اعتراض گسترده شهروندان به عیاشی گری شاهزاده آل سعود + تصویر

خبر ایران :انتشار عکس های خودروی طلاکاری شده یک شاهزاده آل سعود در پاریس، موجب واکنش شدید و گسترده کاربران عربی در شبکه های اجتماعی شد.
اتومبیلی از جنس طلای خالص/اعتراض گسترده شهروندان به عیاشی گری شاهزاده آل سعود + تصویر
ماجرا از آن جا آغاز شد که یکی از شاهزادگان آل سعود با افتخار در شفحه شخصی خود در توئیتر، تصاویری از خودروی جدید خود منتشر کرد و نوشت: «اتومبیل جدید من، یک "لامبورگینی اوینتادور" است که آن را با طلای خالص، رنگ آمیزی کرده اند. برای این اتومبیل، بیش از 6 میلیون دلار هزینه کرده ام.

ین شاهزاده همچنین از تمایل رسانه های محلی و مد فرانسه برای تصویربردازی از این اتومبیل خبر داد و در پایان نوشت: «البته رسانه ها (اعم از مجلات مد در فرانسه یا رسانه های جنجالی عربی) حق ندارند نام مرا ذکر کنند. من به آنان اجازه داده ام که عکس اتومبیلم را منتشر کنند و باید از این بابت، قدردان من باشند.این پست کوتاه همراه با عکس های خودروی طلاکاری شده باعث واکنش شدید کاربران در شبکه های توئیتر و فیس بوک شد. یکی از کاربران فیس بوک، یک صفحه اختصاصی در محکومیت خرید این اتومبیل راه اندازی کرد و در دیباچه این صفحه نوشت: «آهای سرمایه داران عرب! کمی هم از بیل گیتس و دیگر سرمایه داران غربی یاد بگیرید: "کمک های انسان دوستانه، حرام نیست"!»

یک پوستر جالبی هم طراحی شده که به صورت گسترده همخوان می شود. در این پوستر، ذیل عکس خودروی طلاکاری شده نوشته اند: «طلای خالص یا طلای آبکاری شده هم نمی تواند به "خر" ، درایت و "عقل" ببخشد در این میان، باز هم حامیان داعش فرصت را مغتنم شمرده تا بیش ترین حملات را متوجه شاهزادگان آل سعود کنند. "ابو امامه" کاربری در توئیتر بود که خطاب به این شاهزاده مغرور نوشت: «حسبنا الله و نعم الوکیل ... ما از این خاندان آل سعود که هرگز انتظار جهاد یا یاری جهادگران را نداشته ایم؛ لذا حرفی از سوریه، عراق، یمن، مصر و... نمی زنم! اما لازم است به اینان یادآوری شود مسلمانان در میانمار به وضعیتی گرفتار شده اند که نه خوراکی برای خوردن دارند و نه پوشاکی برای پوشیدن. به راستی که این "نجس های ملعون" از اسلام، فقط نام آن را یدک می کشند.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب