امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6306 تاریخ انتشار: شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بخش کشاورزی مهره طلایی اقتصاد كشور

خبرایران : عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در تشریح مضامین اقتصاد مقاومتی گفت: بخش کشاورزی مهره طلایی اقتصاد و محور تحقق اقتصاد مقاومتی است.
بخش کشاورزی مهره طلایی اقتصاد كشور

به گزارش خبرایران از روابط عمومی  مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان بوشهر، مهندس داور ماهی کار که صبح روز چهارشنبه بیست و ششم شهریور  در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید این مدیریت سخن می‌گفت، با  اعلام مطلب فوق افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی اساسی‌ترین ویژگی‌های استفاده مقاومتی را در جلسه‌ای که با جمعی از کارگزاران نظام مقدس اسلامی داشتند، در تحرک و پویایی شاخص‌های کلان کشوری، توان مقاومت در مقابل عوامل تهدید زا، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکردهای جهانی، تامین امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی به فروش نفت، اصلاح الگوی مصرف و فساد ستیزی و شفاف سازی و مردم محوری دانستند و فرمودند:  برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به فکر عمل بود و این‌گونه نباشد که در سخن از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم و در عمل حرکتمان کند باشد.

 مهندس ماهی کار با اشاره به این موضوع که ظرفیت کشور در تولید محصولات کشاورزی سه برابر میزان کنونی است گفت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کشاورزی به معنی خودکفایی کشور در تولید محصولات اساسی و استراتژیک است و در این راستا هم باید به دنبال ارتقاي کمی و کیفی محصولات کشاورزی بود و هم با افزایش صادرات در بخش و کاهش واردات گامی دیگر در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

عضو هئیت مدیره بانک کشاورزی گفت: به عقیده برخی از کارشناسان راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی توجه به روستاها به عنوان کانون‌های اولیه تولید در هر سرزمین است.

وی گفت: در سال جاری خط مشی اعتباری بانک بر اساس مضامین اقتصاد مقاومتی تهیه  و برای اجرا به شعب تابعه بانک ابلاغ شده است ضمن اینکه شناسایی  نیروهای مستعد و ارتقاي جایگاه آنان و افزایش سطح تعاملات با مشتری از جمله برنامه‌هایی است که پیش از پیش مورد تأکید است.

مهندس ماهی کار اضافه کرد: سالانه بیش از 90درصد از تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود و این بانک توانسته است که 60 درصد نیاز مالی فعالان این بخش را به تنهایی تامین كند.

 وی متذکر شد: براي حمایت از فعالان بخش کشاورزی و براساس بند 16 ،28 و 29 قوانین بودجه سال‌های اخیر بیش از 65 میلیارد ریال از بدهی کشاورزان تجمیع و تقسیط و تمدید شده است.

بر اساس این گزارش مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید مدیریت شعب بانک در استان بوشهر صبح روز چهارشنبه بیست و ششم شهریور ماه با حضور مهندس داور ماهی کار عضو هیئت مدیره این بانک ، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده کمیسیون هماهنگی با بانک ها، مدیران شعب شبکه بانکی استان و روسای شعب و همکاران مدیریت بانک کشاورزی در این استان برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب