امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6314 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور حجت‌الاسلام حشمتی و برزین ضرغامی؛

جزئیات دومین جشنواره جایزه هنر و ادبیات محتشم تشریح شد

خبرایران: جزئیات دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم با حضور «حجت‌الاسلام حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «برزین ضرغامی» مدیرکل ارشاد استان تهران تشریح شد.
جزئیات دومین جشنواره جایزه هنر و ادبیات محتشم تشریح شد

به گزارش خبرایران،  نشست خبری دومین جایزه هنر و ادبیات با حضور «حجت‌الاسلام حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «برزین ضرغامی» مدیرکل ارشاد استان تهران بعد از ظهر امروز یکشنبه ششم مهرماه برگزارو دراین نشست خبری « حجت‌السلام حشمتی» با ارائه گزارش از روند برگزاری این برنامه، اظهارداشت: جایزه هنر و ادبیات «محتشم» سال گذشته فقط در بخش شعر برگزار شد اما امسال ادبیات داستانی، نقاشی، پوستر، عکاسی، نقاشی خط، نگارگری و تصویرگری را نیز به بخش‌های این جشنواره افزودیم و گسترش دامنه جشنواره جایزه «محتشم» اولین اقدام در بخش عترت معاونت قرآن ارشاد است و هدف از آن پرداختن به مباحث عترت در کنار امور قرآنی و تعمیق بخشیدن به معرفت افراد در ارتباط معارف اهل‌بیت(ع) است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به این که امسال برای نخستین‌بار معاونت قرآن و عترت ارشاد در برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم همکاری می‌کند تا از این طریق معرفت مردم را نسبت به ائمه اطهار (ع) به ویژه نهضت عاشورا بیشتر کند،گفت:در معاونت قرآنی، بخش عترت و اهل‌بیت (ع) کمتر در وظایف و چارچوب فعالیت‌های ما دیده شده بود، اما با پیشنهاد مدیرکل ارشاد استان تهران ما سعی کردیم در برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم فعالیت داشته باشیم تا مباحث مذهبی را بیش از گذشته پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره جایزه هنر و ادبیات محتشم در بخش شعر، آثار فاخری را جمع‌آوری کرد، اما امسال سعی کردیم از حوزه شعر و ادب عبور کنیم و ادبیات داستانی، نقاشی، پوستر، عکاسی، نقاشی خط، نگارگری و تصویرگری را نیز به بخش‌های این جشنواره بیفزاییم.

حشمتی با اشاره به اینکه در آثار هنری از فیلم و فیلمنامه‌های مذهبی نیز حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: هنرمندان و نویسندگان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت جایزه هنر و ادبیات محتشم اطلاعات بیشتری کسب کنند.

وی همچنین درباره زمان ثبت‌نام و اختتامیه این جشنواره یاد آور شد: علاقه‌مندان به شرکت در جایزه هنر و ادبیات محتشم تا پایان ماه محرم می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین داوری این جشنواره در ماه صفر به پایان می‌رسد و اختتامیه آن نیز برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره در استان تهران پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: معاونت امور هنری وزارت ارشاد در استان تهران موظف به دریافت آثار شده است که امیدواریم معاونت قرآنی ارشاد با برداشتن قدم‌هایی در رابطه با مباحث دینی گامی در جهت گسترش و تعمیق معرفت قرآنی برداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه معاونت هنری وزارت ارشاد سیاست‌گذاری در امور قرآنی و دینی است،افزود: ما سعی داریم کمتر به امور اجرایی وارد شویم، به همین جهت فعالیت‌های اجرایی را بر عهده ادارات کل گذاشته‌ایم و بیشتر به کارهای ستادی می‌پردازیم، اما در موضوع جایزه هنر و ادبیات محتشم، خلأ بسیاری احساس کردیم، به همین جهت با همکاری در انجام فعالیت‌هایی که منجر به عمق‌بخشی فعالیت‌های قرآنی می‌شود، سعی داریم در مباحث مختلف دینی ورود پیدا کنیم.

در ادامه این نشست، برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران نیز با اشاره به اهمیت این خلاقیت و فعالیت‌های قرآنی و دینی گفت: ما به دنبال نوآوری هستیم، یعنی در این جشنواره نوگرایی و توجه به موضوعات نوین از امتیاز قابل‌توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به بخش جنبی جشنواره هنر و ادبیات محتشم گفت: برگزاری شب‌های شعر عاشورایی و همچنین نشست‌های تخصصی از بخش‌های جنبی این جشنواره به حساب می‌آید که ما سعی داریم برای هر یک از بخش‌های جشنواره یک روز خاص مراسمی برگزار کنیم تا هنرمندان مرتبط با آن رشته در اختتامیه حضور داشته باشند.

مدیرکل اداره ارشاد استان تهران افزود: در بخش شعر، هر نفر می‌تواند حداکثر سه اثر که از سال 91 به بعد سروده شده است به دبیرخانه ارسال کند. همچنین در بخش پایان‌نامه نیز افراد می‌توانند سه پایان‌نامه که از سال 91 به بعد دفاع شده است را برای شرکت در جشنواره بفرستند.

وی افزود: در حوزه داستان کوتاه، هنرمندان می‌توانند حداکثر سه اثر که هر کدام شامل حداکثر 300 کلمه باشد و در بخش فیلم‌نامه نیز هر هنرمند می‌تواند یک اثر 20 دقیقه‌ای به دبیرخانه ارسال کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب