امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6338 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور خبرداد؛

پروازهای عبوری کشور از 930 پرواز در روز گذشت

خبرایران: ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پروازهای عبوری با ثبت عدد 934 پرواز در 29 شهریور ماه رکورد زد، از رشد 92.4 درصدی این پروازها در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
پروازهای عبوری کشور از 930 پرواز در روز گذشت

به‌گزارش خبرایران به نقل ازروابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ ابراهیم شوشتری افزود: در ماه گذشته 27 هزار و 573 پرواز عبوری بر فراز کشور صورت گرفت در حالی که این رقم در شهریور ماه سال گذشته 14 هزار و 333 پرواز بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: پروازهای عبوری شهریور ماه نسبت به مرداد نیز 5 هزار و 733 مورد افزایش نشان می‌دهد.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین از رشد تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی در ماه شهریور خبر داد و افزود: این پروازها به ترتیب با 0.6 و 19.3 افزایش نسبت به شهریور ماه سال گذشته برخوردار بوده است.
به گفته وی در ماه گذشته 15 هزار و 265 پرواز داخلی و 7 هزار و 217 پرواز بین‌المللی ثبت شده است.
شوشتری اظهار داشت: در مجموع 50 هزار و 919 پرواز داخلی، عبوری و بین‌المللی انجام شده که در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته 39.9 درصد رشد داشته‌ایم و مجموع پروازها نسبت به مرداد 93 با 6 هزار و 744 پرواز و نسبت به شهریور سال گذشته 14 هزار و 528 مورد افزایش روبرو بوده است.

 

ایلخانی در بزرگداشت روز ایمنی و آتش نشانی:
وضعیت ایمنی‌زمینی فرودگاه‌ها با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: امروز وضعیت تجهیزات و آموزش در اداره‌کل ایمنی‌زمینی شرکت و همچنین فرودگاه‌های سراسر کشور با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و جا دارد از همه کسانی که در ایجاد این پیشرفت تلاش کرده‌اند، قدردانی شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ در مراسم بزرگداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی که صبح امروز(دوشنبه، هفتم مهرماه) با حضور برخی از اعضای هیات مدیره، مسئولان، مدیران کل ستادی و فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ و همکاران سازمان هواپیمایی در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، محمدعلی ایلخانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای آتش‌نشان، درگذشت غلامرضا جباری، رئیس اداره ارتباطات و ناوبری فرودگاه اصفهان را به حاضران در این مراسم و تمامی همکاران این جانباز والامقام تسلیت گفت و برای خانواده وی از خداوند متعال خواستار صبر و بردباری شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اصلی‌ترین ماموریت در این شرکت را برقراری ایمنی در فضای کشور و همچنین فرودگاه‌ها دانست و اظهار داشت: شاید با وجود برخی کمبودها مانند کمبود مسائل رفاهی بتوان یک پرواز را انجام داد، اما اگر ذره‌یی به ایمنی یک فرودگاه خدشه وارد شود، هیچ خلبانی به خودش اجازه نمی‌دهد که در آن با هواپیما نشست و برخاست کند.
ایلخانی افزود: وظیفه تامین ایمنی‌زمینی در فرودگاه‌های کشور برعهده حدود یک هزار پرسنل اداره‌کل ایمنی زمینی است و این افراد با حضور دائمی در محل ماموریت و بر اساس استانداردهای بین‌المللی، کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.
وی خطاب به نیروهای فعال در این عرصه گفت: نقش شما یک نقش برجسته است و با توجه به پیشرفت‌های به‌دست آمده در عرصه آموزش و تجهیزات طی سال‌های اخیر، می‌توان گفت که وضعیت ایمنی‌زمینی فرودگاه مطلوب است. البته هرگز نباید به وضعیت فعلی راضی باشیم، زیرا سرعت پیشرفت در صنعت حمل‌ونقل هوایی بسیار زیاد است و بنابراین، ما نیز باید آمادگی‌های لازم را در وجود خودمان ایجاد کنیم. در واقع، نباید به آنچه داریم، راضی باشیم، بلکه نگاهمان باید رو به جلو و آینده باشد.
وی درباره خصوصیات افرادی که در بخش ایمنی‌زمینی به ویژه آتش‌نشانی فرودگاه‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد باید علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی و برخورداری از آمادگی جسمانی، دارای روحیه ایثار، از خود گذشتگی و جسارت باشند، زیرا هنگامی که همگان از محل وقوع یک حادثه به ویژه آتش فرار می‌کنند، کسی که به سمت آتش و حادثه می‌رود، آتش‌نشان است. انجام چنین کاری نیز نیازمند روحیه آثار و از خودگذشتگی است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به خرید تجهیزات مدرن برای نجات جان حادثه‌دیدگان در سوانح هوایی طی چند سال اخیر، گفت: ضرورت دارد یک نیروی امداد و نجات از آمادگی جسمانی لازم هم برخوردار باشد چون شاید لازم باشد هنگام وقوع سانحه به داخل هواپیمای سانحه دیده نیز برود و جان افراد را نجات دهد.
وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده بهینه از توان نیروهای ایمنی‌زمینی در فرودگاه‌هایی شد که برنامه پروازی مشخص و کمی دارند تا این افراد بتوانند اولا در زمان لازم در محل ماموریت حضور داشته باشند و ثانیا، از زمان‌های غیرفعال خویش برای ورزش کردن و کسب آمادگی جسمانی بهره ببرند.
ایلخانی همچنین بر انجام هماهنگی لازم میان نیروهای ایمنی زمینی فرودگاه‌ها با سایر دستگاه‌های کمک‌رسان مانند آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس شد تا هنگام وقوع سانحه، ماموریت‌ها در نهایت هماهنگی صورت بگیرد.
وی همچنین گفت: ضرورت دارد در تمامی فرودگاه‌های کشور دوبار در سال مانورهایی در این باره انجام شود تا ضمن بررسی توانایی نیروها، هماهنگی لازم نیز به وجود بیاید.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور کمبود نیروی ایمنی‌زمینی را یکی از مشکلات این حوزه در تمامی فرودگاه‌ها دانست و خواستار برگزاری جلسات کارشناسی برای چینش و استفاده صحیح از نیروهای موجود شد.
ایلخانی در پایان با اشاره به دغدغه نیروهای قراردادی این حوزه درباره حقوق و مزایایشان، گفت: اکنون حدود 70 درصد نیروهای این بخش قراردادی هستند و ما درصددیم اقداماتی را انجام دهیم تا فاصله دریافتی آنان با نیروهای پیمانی و رسمی را تا اندازه زیادی کاهش دهیم. گزارش تکمیلی ارسال خواهد شد

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب