امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6361 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

کمپ ۱۰ هزار نفری ترک اعتیاد فشافویه افتتاح می‌شود/ تقبل ساخت ۴ مرکز نگهداری معتادان از سوی شهرداری/ معضل اصلی ما بیکاری معتادان است

خبرایران: عبدالرضا رحمانی فضلی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور از تقبل ساخت ۴ مرکز نگهداری معتادان با ظرفیت ۶ هزار نفر ظرف ۶ ماه توسط شهرداری خبر داد.
کمپ ۱۰ هزار نفری ترک اعتیاد فشافویه افتتاح می‌شود/ تقبل ساخت ۴ مرکز نگهداری معتادان از سوی شهرداری/ معضل اصلی ما بیکاری معتادان است
به گزارش خبر ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از نشست مشترک کمیته مبارزه با مواد مخدر با شهردار تهران، جانشین فرمانده انتظامی کشور، دادستان کل کشور و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در مورد حاصل این جلسه گفت: موضوع اصلی ما با مقابله با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: به جهت قطع کردن ارتباط عمده‌فروشان با معتادان قصد داریم به صورت جدی با خرده‌فروشان برخورد کنیم.

وی افزود: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر کمبود جا برای نگهداری این افراد بزرگترین مشکل ما بود که امروز شهردار تهران تقبل کرد 4 مرکز نگهداری معتادان با ظرفیت ۶ هزار نفر را طی 6 ماه ساخته و به ما تحویل دهد.

به گفته رحمانی فضلی به زودی کمپ ترک اعتیاد فشافویه با ظرفیت 10 هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ سؤال خبرنگار فارس پیرامون این موضوع که برای معتادانی که از مراکز ماده 16 ترخیص شده‌‌اند چه برنامه‌ای دارید، گفت: معضل اصلی ما بیکاری این افراد است که با وزارت تعاون، کمیته امداد و بسیج صندوقی تشکیل داده‌ایم تا از آنها حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ بحث آموزش این افراد و کارآموزی به آنها با وزارت تعاون است و ما نیز در تخصیص امکانات و اعتبارات به آنها کمک می‌کنیم.

رحمانی فضلی از بخش خصوصی دعوت کرد تا معتادان متجاهری که پاک شده و از مراکز ماده 16 ترخیص می‌شوند را به کارگیری کنند.

وی در مورد جمع‌آوری معتادان زن متجاهر گفت:‌ تعداد آنها خیلی پایین است اما با امکانات موجود هم جمع‌آوری آنها در اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وزیر کشور همچنین در مورد سخنان فرمانده انتظامی کشور که گفته بود جمع‌آوری معتادان برعهده ناجا نیست، گفت: درست است جمع‌آوری معتادی که خود به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کند و دفترچه و کارت می‌گیرد برعهده ناجا نیست اما معتادی که مشمول ماده 16 می‌شود و از قانون در ارتباط با معرفی خود به مراکز درمانی اجتناب می‌کند برعهده ناجا است چرا که این فرد مرتکب جرم شده است.

وی در مورد همکاری آموزش و پرورش در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش و پرورش ارتباط خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد و ستادی را نیز در داخل خود تشکیل داده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب