امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6366 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر رضایی خبرداد؛

مدیریت جهادی عامل اصلی روند رو به رشد موسسه اعتباری کوثر/ تامین افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران/ در سال 94 جزو پنج بانک برتر خصوصی کشور می شویم

خبرایران : دکتر رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر که در جمع خبرنگاران رسانه ها در رابطه با دست آوردهای اقتصادی دفاع مقدس سخن می گفت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت ؛ در دوران دفاع مقدس خیل بی شماری از عاشقان اسلام و انقلاب با حضور در میادین نبرد علیه دشمن بعثی با پایداری و رشادت به دنیا ثابت کردند که پیروان حسین بن علی (ع) با تبعیت از حضرت امام(ره) در مقابل همه زیاده خواهان ، مقاومت خواهند کرد
مدیریت جهادی عامل اصلی روند رو به رشد موسسه اعتباری کوثر/ تامین افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران/ در سال 94 جزو پنج بانک برتر خصوصی کشور می شویم

به گزارش خبرایران به نقل از  روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر ؛ دکتر رضایی با تاکید بر این موضوع که اگر امروز توفیقاتی در عرصه های مختلف علمی ، صنعتی و ارتقاء تکنولوژی به وجود آمده ، به دلیل حضور دانشمندان و متخصصانی است که روزی در جبهه های حق علیه باطل می جنگیدند و اینکه مقام معظم رهبری رسیدن به اقتصادی پویا و فرهنگی ماندگار را در گرو عزم ملی و مدیریت جهادی می دانند به این دلیل است که ایشان خود در عرصه دفاع مقدس حضوری جدی داشتند و تاثیر مدیریت جهادی را در عملکرد خود به عنوان فرمانده کل قوا و سایر رزمندگان بسیار موثر دانسته و می دانند .

دکتر رضایی گفت : ما امروز در موسسه کوثر افتخارمان این است که شاکله مدیرانمان از رزمندگان ،جانبازان و آزادگان عزیز انقلاب است .

ایشان در پاسخ به خبرنگاری که پرسید برای اینکه موسسه اعتباری کوثر به بانک تبدیل شود ، چه ساز و کاری لازم است گفت : نخستین گام برای بانک شدن افزایش سرمایه موسسه به شش هزار میلیارد ریال است، گفت : مجوز اولیه افزایش سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده و گزارش حسابرس نیز به این بانک ارسال شده است وما هم اکنون در انتظار دریافت و ابلاغ مجوز نهایی افزایش سرمایه از بانک مرکزی هستیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر بررسی مباحث زیر ساختی موسسه را از دیگر موارد بانک شدن عنوان کرد و افزود: بانک شدن موسسه بستگی به سرعت عمل بانک مرکزی دارد ضمن آنکه برای رسیدن به این مهم به مصوبه شورای پول و اعتبار نیز نیاز است.

به گفته وی ، قرار است افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران تامین شود ضمن آنکه فرآیند افزایش سرمایه سلب حق تقدم از سهامداران قدیم و جذب سهامداران جدید خواهد بود.

دکتر رضایی درباره اموال مازاد این موسسه نیز اظهار داشت : موسسه کوثر همانند سایر بانک ها فهرست اموال مازاد خود را به بانک مرکزی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه 500 هزار بازنشسته نیروهای مسلح جزو سهامداران موسسه اعتباری کوثر هستند که ما خدمت به این عزیزان را که از مدافعان جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بودند را برای خود افتخار می دانیم افزود: هر چند این موسسه در سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده اما تلاش دارد نه تنها دنبال روی بانک های کشور نباشد، بلکه پیشروی شبکه بانکی کشور شود.

رضایی تعداد شعبات این موسسه را 350 شعبه در سراسر کشور اعلام کرد و اظهارداشت: این موسسه در طول مدت کوتاه فعالیت خود توانست یکی از بزرگترین بحران های مالی کشور را که مربوط به صندوق جوانان خیر بود مدیریت کرده و بدون کمترین خسارت مانع عدم اعتماد مردم به این مجموعه شود و از سوی دیگر با سازماندهی و به کارگیری نیروی انسانی این صندوق از وارد شدن آسیب به کارکنان مجموعه فوق جلوگیری کرد .

مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر از ارتقای سیستم کُربانکینک این موسسه در ماه های آتی خبر داد و گفت: این موسسه دارای 120 هزار میلیارد ریال منابع است.

وی ادامه داد: این موسسه 7 بانک رسمی کشور را از نظر منابع و بازدهی پشت سر گذاشته و بر اساس برنامه ها می خواهیم در سال 94 ، جزو پنج بانک برتر خصوصی کشور شویم.

نامبرده با اشاره به امضاء تفاهم این موسسه با ستاد عتبات عالیات، گفت: طبق این تفاهم موسسه کوثر برای توسعه حرمین شریفین اقدام خواهد کرد و در همین زمینه شماره حساب 110110 برای کسانی که تمایل به کمک به توسعه حرم ائمه اطهار دارند،‌ در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس هیت مدیره موسسه اعتباری کوثر همچنین از هدف گذاری این موسسه برای اعطاء 10 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جامعه هدف موسسه در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در خاتمه با اعلام این مطلب که ما همواره در مسیر حرکت سریع خود دقت را فدا نکرده ایم ، همواره گام به گام حرکت خود را با مجامع قانونی هماهنگ و خود را ملزم به اجرای سیاستها و قوانین بانک مرکزی می دانیم .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب