امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6371 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سه خبر از کنفرانس افق نو؛

خوان انتونی آگیلار: اسراییل یک سازمان غیرقانونی و جعلی است / مقاومت تنها راه پایان اشغالگری

خبرایران: کارشناس و تحلیلگر اسپانیایی: مقاومت، مقاومت و مقاومت تنها ادامه این راه، فلسطینی ها را ازدست ارتش اشغالگر اسرائیل نجات خواهد داد و فلسطین را آزاد می کند.
خوان انتونی آگیلار: اسراییل یک سازمان غیرقانونی و جعلی است / مقاومت تنها راه پایان اشغالگری

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی کنفرانس افق نو؛ خوان انتونی آگیلار" کارشناس و تحلیلگر اسپانیایی در حاشیه کنفرانس افق نو که با حضوری جمعی از اندیشمندان و فیلمسازان مستقل در هتل لاله تهران برگزار شد، درگفتگویی گفت، شرایط فلسطین کوس رسوایی تمامی دنیا است، مردم فلسطین برای مردم اروپا بسیار مهم و با اهمیت هستند، موضع ما همبستگی با ملت فلسطین است و ما با تمام وجود معتقدیم  که اسراییل یک سازمان غیرقانونی و جعلی است، اسراییل تحت هیچ شرایطی نمی تواند موضع کنونی خود (کشتار و نسل کشی) را توجیه کند.

وی با تاکید بر اینکه موجودیت رژیم صهیونیستی بر پایه جنگ و کشتار بنا نهاده شده است افزود: من فکر می کنم که درآینده شاهد جنگ افروزی ها، کشتارها و بمباران های بسیاری از سوی اسرائیل باشیم.

این تحلیلگر و روزنامه نگار اسپانیایی درمورد شرایط سخت ناشی از اشغال مردم فلسطین و راهکار پایان دادن به اشغال فلسطین گفت، مقاومت، مقاومت ومقاومت، تنها ادامه این راه فلسطینیان را ازدست ارتش اشغالگراسرائیل و اشغالگری آنها نجات خواهد داد و فلسطین را آزاد می کند. من مقاومت فلسطینیان را موضوعی مهم و اساسی می دانم، ما اسپانیایی ها همیشه می گوییم که "کسی که مقاومت کند پیروز خواهد شد"، با این که توان تسلیحاتی فلسطینی ها قابل مقایسه با ارتش اسرائیل نیست، اما در جنگ های نامتقارن پیروزی همیشگی با طرفی است که بیشتر مقاومت می کند. با وجود اینکه قدرت های زیادی از اسراییل حمایت می کنند و با توجه به ذات وجودی اسرائیل، احتمال حملات آینده اسرائیل به فلسطین وجود دارد ولی پیش بینی من از آینده، پیروزی حتمی مقاومت فلسطینی ها خواهد بود.

 

 

  اوکسنریتر ، تحلیلگر، روزنامه نگار و محقق آلمانی در کنرانس افق نو: اسراییل دورو و ریاکار محض است

 

تحلیلگر آلمانی: این دوررویی محض است. غرب در حالی تحت فشار لابی اسراییلی به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هجوم می آورد که از انتقاد از تسلیحات نظامی هسته ای اسرائیل ممانعت میکند.

به گزارش روابط عمومی دومین کنفرانس بین المللی افق نو؛ " مانوئل اوکسنریتر" تحلیلگر، روزنامه نگار و محقق آلمانی همزمان با  کنفرانس بین المللی افق نو که با حضور جمعی از نویسندگان، محقیقن و فیلمسازان مستقل در تهران برگزار شد، در گفتگویی با بیان این مطلب درباره موضوع تحریم جهانی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: من معتقدم که این موضوع به هدف ما کمک زیادی خواهد کرد ولی همچنین باید گفت که کافی نیست. من فکر می کنم که جنبش های غربی حامی فلسطین باید بیشتر از حقوق جمعی مردم مانند حق تعیین سرنوشت دفاع کنند، چراکه این حق یکی از حقوق اساسی انسان است.

وی همچنین در خصوص تهدیدهای تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی گفت: اسراییل پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) را امضا نمی کند و این یکی از مهمترین موضوعات است که باید به آن پرداخته شود. زمانی که حرف از امنیت زده می شود، اسراییل برای خود دلیل می آورد که می خواهد از خود دفاع کند و در عین حال لابی های اسراییلی به غرب فشار می آورند تا علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اقدام کنند و این دوررویی محض است. غرب در حالی به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هجوم می آورد که از انتقاد از تسلیحات نظامی هسته ای اسراییل ممانعت می کند. ما به این بی عدالتی و دورویی عادت کرده ایم. درست است که در خاورمیانه مشکلات امنیتی وجود دارد ولی غرب مشکلات اخلاقی بسیاری در خود می بیند.

 

 روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی : دنیا باعلائق نامشروع اسرائیل اداره میشود

 

اسرائیلی ها "200 کلاهک" هسته ای خود را خطری برای جهان نمی دانند اما فعالیت های هسته ای "صلح آمیز" سایر ملت ها را خطری اساسی برای صلح و امنیت جهان معرفی می کنند!!.

به گزارش روابط عمومی دومین کنفرانس افق نو؛ "موریزیو بلونده" روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی در گفتگویی در مورد خطر تسلیحات هسته ای اسراییل بر امنیت جهانی بویژه کشورهای منطقه، همزمان با کنفرانس افق نو که با حضور جمعی از اندیشمندان، روزنامه نگاران و فیلمسازان مستقل در هتل لاله تهران برگزار شد، اظهار کرد: اسرائیل بیش از 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد، این مساله امنیت کشورهای منطقه را به شدت به خطر انداخته است و جالب اینجاست که تل آویو مدعی می شود پیشرفت های هسته های مسالمت آمیز برخی کشورهای جهان برای جهان خطرناک است!.

وی که در خصوص نفوذ لابی های صهیونیستی در کشورهای مختلف مقالات زیادی نوشته است افزود، اسراییلی ها نمی خواهند دشمنان خود قدرت داشته باشند و باید گفت که متاسفانه دنیا امروز بر اساس علایق نامشروع اسراییل اداره می شود و این واقعیتی تلخ است.

اسرائیل می خواهد هر کشوری که از جانب آن احساس تهدید کند، با کمک ابرقدرت های جهانی سرکوب تا به حیات خود ادامه دهد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب