امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 63732 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۶:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا محمدی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

مجموعه گردشگری وپیست اسکی آلوارس مهرگان دردامنه کوه سبلان ودرشهرستان سرعین قراردارد/ درفصل تابستان با استقرارعشایردرنزدیکی پیست اسکی آلوارس فضای بسیارزیبایی ایجاد می‌شود / هتل ما شامل 7 مجموعه ویلاهای اقامتی در حال ساخت می‌باشد

خبرایران : مدیریت مجموعه گردشگری و پیست آلوارس مهرگان گفت: در فصل تابستان با استقرار عشایر در نزدیکی مجموعه گردشگری و پیست آلوارس مهرگان فضای بسیار زیبایی ایجاد می‌شود که به همین جهت بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های عشایری راه‌اندازی می‌شوند.
مجموعه گردشگری وپیست اسکی آلوارس مهرگان دردامنه کوه سبلان ودرشهرستان سرعین قراردارد/ درفصل تابستان با استقرارعشایردرنزدیکی پیست اسکی آلوارس فضای بسیارزیبایی ایجاد می‌شود / هتل ما شامل 7 مجموعه ویلاهای اقامتی در حال ساخت می‌باشد

علیرضا محمدی مدیرمجموعه گردشگری و پیست آلوارس مهرگان درگفتگو با خبرنگارخبرایران اظهار داشت : مجموعه گردشگری وپیست اسکی آلوارس مهرگان در دامنه کوه سبلان و در شهرستان سرعین و از شهر اردبیل 30 کیلومتر فاصله دارد و به عنوان قدیمی‌ترین پیست استان اردبیل مورد توجه اسکی‌بازان و علاقمندان به ورزش‌های زمستانی است.


وی تصریح کرد: مجموعه آلوارس مهرگان امکاناتی نظیر پیست اسکی حرفه‌ای و آموزشی، خط تله‌سیژ به طول 1200 متر، خط تله اسکی بشقابی به طول 700 متر و رستوران و کافی شاپ دارد؛ هرساله ورزشکاران و علاقمندان به ورزش اسکی از استان‌های همجوار و حتی از مرکز کشور برای استفاده از این پیست به استان اردبیل سفر می‌کنند.  


محمدی عنوان داشت: مجموعه گردشگری و پیست آلوارس مهرگان 22 سال پیش در زمینی به مساحت 20 هکتار احداث شد و امروز دارای 2 سایت و ایستگاه به مسافت 1200 متر بوده و این دو ایستگاه با خط تله سیژبهم متصل می‌شوند.


وی ادامه داد : این مجموعه در تمام طول سال دایر و برقرار می‌باشد، بطوریکه در 7 ماهه اول سال بعنوان مجموعه گردشگری و 5 ماهه دوم سال بعنوان پیست اسکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها مجموعه ورزشی گردشگری در استان اردبیل هستیم که گردشگری ورزشی را به معنای واقعی کلمه احیا کرده‌ایم.


محمدی افزود: امکانات مجموعه شامل: 1200 متر خط تله سیژ، رستوران و کافی شاپ به مساحت ۷۰۰ متر مربع، محل اجاره لوازم اسکی، بازارچه عشایری در فصل تابستان، امکانات ورزش اسکی در فصل سرما برای ورزشکاران مهیا می‌باشد.


وی ابرازداشت: در فصل تابستان با استقرار عشایر در نزدیکی مجموعه ما فضای بسیار زیبایی ایجاد می‌شود که به همین جهت بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های عشایری راه‌اندازی می‌شوند. هتل ما نیز در حال ساخت می‌باشد که شامل ۷ مجموعه ویلاهای اقامتی است و امید داریم در مدت یکی دو سال آینده به اتمام برسد.


مدیریت پیست آلوارس ادامه داد: مجموعه ما در فصل زمستان کاربری ورزشی داشته و در فصل تابستان اکثراً گردشگری است و مردادماه در گرمترین فصل سال برف و دمای زیرصفر در این مجموعه مشاهده می‌شود، بطوری که بخاری‌ها نیز روشن است.


وی با اشاره به اینکه شعار ما خنکی زمستان در تابستان و طراوت بهار در زمستان است، بیان داشت :  در زمستان نیز مجموعه پیست اسکی با مشکلاتی همچون بازگشایی مسیر جاده روبرو است که خوشبختانه اداره راهداری اردبیل آن را تسهیل کرده و در صورت بارش برف، راه‌ها بازگشایی می‌شوند. همچنین، اکثر مسافردن ما در فصل زمستان از استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و تهران بوده و توریست‌های خارجی نیز از کشورهای آذربایجان، ترکیه، کانادا و کشورهای عربی به این پیست اسکی مراجعه می‌کنند.
 
محمدی تاکید کرد: وجود پل معلق مشکین شهر به همراه تله‌کابین و تله‌سیژ باعث شده تا  تفاهم‌نامه‌ای در همین زمینه منعقد خواهیم کرد که براساس آن پکیج کامل گردشگری برای استان اردبیل درنظر گرفته می‌شود تا مسافران بتوانند از این پکیج با تخفیفات ویژه استفاده کنند.


وی درپایان سخنان خود گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر در استان اردبیل حمایت‌های ویژه‌ای توسط بخش دولتی و خصوصی در امر گردشگری صورت گرفته که البته کافی نیست و نیاز به حمایت بیشتر در خصوص تعیین تکلیف سند این زمین‌ها داریم.


آدرس: سرعین، 20 کیلومتری جاده آلوارس

 تلفن :

09143571207

04533750778  

 

 

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران
 
 
 
 
 
 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب