امروز: پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/09]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 64032 تاریخ انتشار: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس مسعود بارانی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

استان هرمزگان با تولید 17700 تن رتبه دوم تولید میگو درکشور را دارد/ جهت ایجاد زیرساخت مناسب مزارع پرورش میگو از جمله برق رسانی اعتبار مناسبی از سوی دولت تخصیص یافته / ساماندهی شناورهای صیادی و شناسایی صیادان بدون مجوز از اقدامات مهم ما است

خبرایران : مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: ساماندهی شناوری صیادی و شناسایی صیادان بدون مجوز از جمله اقدامات مهم این اداره کل بوده که در نهایت موجب کمک به صیادان و تامین سوخت یارانه ای آنها شده و علاوه بر آن، صیادان می‌توانند از طریق مجوزهای صادر شده از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
استان هرمزگان با تولید 17700 تن رتبه دوم تولید میگو درکشور را دارد/ جهت ایجاد زیرساخت مناسب مزارع پرورش میگو از جمله برق رسانی اعتبار مناسبی از سوی دولت تخصیص یافته / ساماندهی شناورهای صیادی و شناسایی صیادان بدون مجوز از اقدامات مهم  ما است

مهندس مسعود بارانی مدیرکل شیلات استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرایران اظهارداشت: در استان هرمزگان ۳۵ هزارنفر جامعه صیادی داریم که از نظر تعداد صیاد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و میزان صید  صیادان هرمزگان ۳۴۰هزار تن در سال است. وهرمزگان رتبه اول صید کشور را دارد.


وی تصریح کرد: در بحث ایجاد زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به جامعه صیادی در استان هرمزگان ۲۰ بندر صیادی و ۲۲ موج‌شکن مردمی ساخته شده است. در حوزه پرورش میگو ۱۴ هزار هکتار مزرعه در حال بهره برداری و ۱۳ هزار هکتاردر حال ساخت در استان هرمزگان وجود دارد و در سطح کشور رتبه نخست را داریم و در زمینه تولید ماهی در قفس درجزیره قشم، بندر لنگه و شهرستان سیریک ۱۱هزار و ۵۰۰ تن مزرعه پرورش ماهی داریم.


مهندس بارانی افزود: استان هرمزگان در زمینه تولید میگو ۱۷هزار وهفتصد تن محصول تولید کرده که رتبه دوم تولید میگو در کشور را به خود اختصاص داده ایم. همچنین، با داشتن ۲۴ مرکز تکثیر فعال و ۲۵ مرکز در حال ساخت به رتبه دوم تولید لارو میگو در کشور رسیده‌ایم وسال گذشته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان تولید شد.


مدیرکل شیلات استان هرمزگان ابرازداشت: خوشبختانه از لحاظ عملکرد اتفاقات بسیار مثبتی طی یکسال اخیر در سطح استان رخ داده که در این مدت توانستیم ۴۲۰۰ هکتار مزرعه میگو و ۶۱۰۰ تن مزرعه جدید ماهی در قفس ایجاد کنیم واعتبارات بسیار خوبی نیز از سوی دولت جهت ایجاد زیرساخت مناسب مزارع پرورش میگو از جمله برق رسانی تخصیص یافته است.


وی ادامه داد: در سال گذشته با اعتباراتی که از محل سفر ریاست محترم جمهور تخصیص پیدا کرد، حدود ۶ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو برق دار شد که اتفاق بسیار مثبتی در نوع خود بوده است. همچنین، در سال گذشته ۵ هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی ساختیم که هم‌اکنون در سطح دریا در حال استقرار است. این سازه‌ها کمک به احیاء ذخایر در دریا می‌کنند.

 

https://www.khabareiran.ir/FileCenter/Multimedia/Images/Galleries/41_ecexsgy.jpg


مهندس بارانی تاکید کرد: درهمین راستا کار ساخت 3 مرکز  بازسازی ذخایر شروع شده است  و هزینه‌های آن از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور تامین شده است و سال گذشته در زمینه صادرات ۲۰۳ میلیون دلار صادرات انواع آبزیان از جمله میگو پرورشی، ماهی یال اسبی و سایر گونه‌های آبزیان داشتیم که نسبت به سالهای گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان سرانه مصرف آبزیان ۲۱ کیلو گرم است که به نسبت سرانه مصرف کشوررقم بسیار مطلوبی است. همچنین، به دلیل مصرف بالای آبزیان در این استان، ماهیان با روش‌های متفاوتی فرآوری می‌شوند و چون محصول ماهی با بهترین کیفیت و تازه به دست مردم می‌رسد، مصرف آن به عنوان غذای اصلی همواره مورد توجه قرار گرفته است.


مهندس بارانی اضافه کرد: ما با همکاری اتحادیه تعاونی صیادی فروشگاهی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در این فروشگاه انواع و اقسام آبزیان با قیمت مناسب و ۳۰ درصد ارزان‌تر از بازار عرضه می‌شود. ساماندهی شناوری صیادی و شناسایی صیادان بدون مجوز از جمله اقدامات مهم این اداره کل بوده  که در نهایت موجب کمک به صیادان و تامین سوخت یارانه ای آنها شده است و علاوه بر آن، صیادان می‌توانند از طریق مجوزهای صادر شده از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.


مدیرکل شیلات استان هرمزگان درپایان سخنان خود گفت : ازاهداف مهم ما در سال ۱۴۰۳ ایجاد ۵ هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی جدید و استفاده از ساختار جدید در مزارع پرورش میگو می باشد. دربحث توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای دومنظوره برنامه های خوبی داریم و توسعه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس بویژه در آبهای نزدیک ساحل در دستور کار می‌باشد.
 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب