امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6438 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس قوه قضائیه؛

پیشگیری از جرم یک مسأله فراقوه‌ای است/ با تشدید نظارت‌ها مانع مخدوش شدن چهره دستگاه قضا خواهیم شد/ شاهد تحولات مثبتی در سطح قوه قضائیه خواهیم بود

خبرایران:آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا تلاش برای سلامت دستگاه قضایی را یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه دانست و گفت: با تشدید نظارت‌ها مانع از مخدوش شدن چهره دستگاه قضا خواهیم شد.
پیشگیری از جرم یک مسأله فراقوه‌ای است/ با تشدید نظارت‌ها مانع مخدوش شدن چهره دستگاه قضا خواهیم شد/ شاهد تحولات مثبتی در سطح قوه قضائیه خواهیم بود
به گزارش خبرایران به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای قضایی استان خراسان رضوی در مشهد با اشاره به جایگاه رفیع امر قضا اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی و شخص قاضی فصل خصومت بین مراجعان است و این فصل خصومت اگر بخواهد بر اساس موازین دقیق قانونی و شرعی صورت پذیرد، با همه مقدمات لازمه‌اش کار بسیار دشواری است.

وی افزود: در صورتی که قانون و تقوای الهی در مراحل انجام وظیفه دستگاه قضایی رعایت شده و در نظر گرفته شود خدمتی بزرگ به مردم شریف و بزرگوار و عبادتی عظیم در محضر حق تعالی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جنبه‌های مختلف وظایف دستگاه قضایی گفت: امروز دستگاه قضایی با مشکلات متعددی مواجه است اما از جمله وظایفی که هم اکنون برعهده داریم انجام اقدامات آینده نگرانه و تربیت نیروی کارآمد است.

آیت‌الله آملی لاریجانی کمبود نیروی قضایی و اداری را در کندشدن روند انجام کارها بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: تلاش زیادی برای برطرف کردن مشکلات موجود در حال انجام است و گام‌های بلندی در تأمین نیروی انسانی برداشته شده تا بخشی از فشارهای موجود بر قضات و کارکنان کاهش پیدا کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حکم انتصاب دوره دوم از سوی مقام معظم رهبری و دیدار مسئولان عالی قضایی با معظم له و انتظاراتی که به دنبال آن‌ها مطرح شده است، خاطر نشان کرد: با وجود نیروهای کارآمد، شریف و دلسوز و تلاش مضاعف علی رغم مشکلات موجود در آینده شاهد تحولات مثبتی در سطح قوه قضائیه خواهیم بود.

رئیس دستگاه قضا تلاش برای سلامت دستگاه قضایی را یکی از سیاست‌های مهم قوه قضائیه دانست و افزود: در این زمینه نیز بر اساس ساز و کارهای موجود نظارت مؤثر و مستمری در زمینه حسن انجام امور صورت می‌پذیرد و انشا‌ءالله  با تشدید نظارت‌ها نخواهیم گذاشت چهره دستگاه قضایی مخدوش شود.

رئیس قوه قضائیه داشتن تقوا و توجه به اوامر و نواهی الهی را نکته‌ای دانست که باید مورد توجه همگان به ویژه مسئولان در دستگاه قضایی قرار گیرد تا در مسیر حق گام بردارند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در قوه قضائیه افزود: پ/  و نیازمند تلاش مضاعف درون قوه‌ای و حمایت‌های همه جانبه سایر قواست.

رئیس دستگاه قضا اظهار امیدواری کرد که با استعانت خداوند متعال و تلاش گسترده و برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم در دوره جدید منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم و شاهد حل بسیاری از مشکلات موجود باشیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان ابراز امیدواری کرد به برکت این ایام خداوند توفیق خدمت و تحصیل رضای حق تعالی را به همه خدمتگزاران در دستگاه قضایی عنایت فرماید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب