امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6459 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نمایش فیلم‌های برگزیده قرآنی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

خبرایران: ۶ فیلم برگزیده جشنواره مفاهیم قرآنی در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آیند.
نمایش فیلم‌های برگزیده قرآنی در جشنواره فیلم کوتاه تهران
به گزارش خبر ایران،در بخش ملی جشنواره امسال یکی از بخش های جنبی به نمایش فیلم های برگزیده جشنواره مفاهیم قرآنی اختصاص یافته است.

در این بخش تلاش شده تا آثار قرآنی شاخص از تمامی قالب های زیر مجموعه فیلم کوتاه برای مخاطبان به نمایش درآیند. به همین منظور، در جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم های کوتاه داستانی "نزدیک تر" ساخته هادی بهرامیان، "عفت" ساخته عبداله حاجی محمدی (برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش داستانی 100 ثانیه ای)، "عروسی مسلم" ساخته رضا جمالی (برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش داستانی)،  فیلم تجربی "لحظه های قطعی" ساخته حامد بقائیان، مستند "بهشت فراموشی" ساخته جواد دبیری (برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین تهیه کننده در بخش مستند) و پویانمایی "فصل پنجم" ساخته محمود آزاد نیا به روی پرده می رود.

جشنواره مفاهیم قرآنی در سال جاری به شکلی تخصصی و با ابعادی گسترده تر برگزار شد. درواقع، استمرار و تلاش برای رشد جنبه های کیفی این رویداد از جمله اهداف انجمن سینمای جوانان ایران است. خوشبختانه این رویداد قرآنی در سال جاری با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان رو به رو شد به گونه ای که یک هزار و 400 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و در نهایت 47 فیلم، 130 فیلمنامه و 114 عکس در این دوره از جشنواره رقابت کردند.

با توجه به آمار مطلوب بخش مسابقه فیلم های کوتاه، انتخاب 6 فیلم از میان آن ها زمینه شکل گیری مجموعه ای ارزشمند از فیلم های کوتاه قرآنی برای مخاطبان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را فراهم کرد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از 22 تا 27 مهر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب