امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6465 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک؛

برنامه‌ریزی جشنواره تئاتر کودک هم مانند فیلم کودک باشد

خبرایران: دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک گفت: اگر برای جشنواره فیلم کودک تلاش و برنامه‌ریزی شد، این همت در بخش تئاتر نیز باید صورت بگیرد؛ کما اینکه برنامه‌ریزی برای جشنواره‌های تئاتر راحت‌تر، ارزان‌تر و با شرایط بهتری خواهد بود.
برنامه‌ریزی جشنواره تئاتر کودک هم مانند فیلم کودک باشد
به گزارش خبر ایران، مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک در آستانه برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر کودک می‌تواند به عنوان پایه و اساس تعلیم و تربیت قرار بگیرد و یکی از موثرترین و مهمترین ابزار آموزشی باشد.

مدیر پیشین مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار همکاری نهادها و تشکیلات دخیل در موضوع تئاتر شد و افزود: تئاتر یک جریان فراگیر است و مراحل مختلف سنی را در بر می‌گیرد؛ لذا نهادها و تشکیلات مختلفی که در این امر دخیل هستند، باید وارد عرصه شوند تا این جریان به خوبی راه اندازی شود و رشد مناسبی نیز داشته باشد.

دبیر جشنواره بیست و هشتم فیلم کودک که پیش از این سابقه مدیریت تئاتری داشته است، به بررسی جشنواره‌های مرتبط با کودکان در دو حوزه تئاتر و سینما پرداخت و یادآور شد: تئاتر و سینما، هردو از یک آبشخور فرهنگی استفاده می‌کنند؛ فرهنگی که دانش و مبانی اعتقادی‌اش برای تعلیم و تربیت خانواده‌ها به صورت زیربنایی است.

مسعودشاهی ادامه داد: اگر برای جشنواره فیلم کودک تلاش و برنامه‌ریزی شد، این همت در بخش تئاتر نیز باید صورت بگیرد؛ کما اینکه برنامه‌ریزی برای جشنواره‌های تئاتر بسیار راحت‌تر، ارزان‌تر و با شرایط بهتری خواهد بود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد مدیریت‌های کلان فرهنگی باید اهتمامی داشته باشند تا با کنار هم آوردن دستگاه‌های مختلفی که در این امر می‌توانند موثر باشند، تجمیع قوا داشته باشند تا با مدیریت جهادی در این حوزه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

دبیر دوره‌هایی از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، درباره برگزاری جشنواره تئاتر کودک گفت: جشنواره تئاتر کودک می‌تواند توجه مسئولان را به سمت موضوع تئاتر کودک و نهادینه کردن آن سوق دهد؛ زیرا همان‌طور که در خانواده مترصد آن هستیم که شرایط و امکانات رشد و تعالی فرزندان را فراهم کنیم، تئاتر نیز به دلیل آنکه چنین نقشی در جامعه دارد،باید مورد توجه همه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه همزمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب