امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 649 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون صنایع دستی کشور خبر داد؛

اختصاص جایزه به فیلم های صنایع دستی در جشنواره فیلم فجر

خبرایران : معاون صنایع دستی کشور گفت: با ارسال نامه ای از جشنواره فیلم فجر درخواست کرده ایم که به فیلم هایی با موضوع صنایع دستی جوایزی اهداء شود.
اختصاص جایزه به فیلم های صنایع دستی در جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرایران، بهمن نامور مطلق عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید دفتر توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی افزود: موضوع صنایع دستی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد از این رو در نامه ای به جشنواره فیلم فجر درخواست کرده ایم که به فیلم هایی با موضوع صنایع دستی جوایزی اهداء شود.این درخواست مورد موافقت مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر قرار گرفته و از این پس به فیلم هایی که با موضوع صنایع دستی تولید می شود جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش همکاری های معاونت صنایع دستی با مراکز دانشگاهی افزود: این همکاری می تواند به طراحی و تولید کارهای زیبا و ماندگار کمک کند.

به گفته وی در حال حاضر کارهای بسیار خوبی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی صورت گرفته است که البته این کارها باید تقویت شده و ادامه یابداداره کل توسعه، ترویج و آموزش یکی از مهمترین ادارات کل در معاونت صنایع دستی است که می تواند به توسعه صنایع دستی بیش از پیش کمک کند.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: فرهنگ سازی پایه همه تغییرات است و باید با حساسیت ویژه ای آن را دنبال کرد.به زودی کارگروه زیبا شناسی صنایع دستی راه اندازی خواهد شد و کارهای زیبایی که در صنایع دستی نهفته است شناسایی می شوند.

نامور مطلق در ادامه با اشاره به لزوم آشناسازی مردم با زیبائی ها و ارزش های صنایع دستی افزود: مردم چه آن هایی که در داخل کشور زندگی می کنند و چه آن هایی که در خارج کشور به سر می برند باید با زیبایی ها و ارزش های صنایع دستی بیش از پیش آشنا شوند.باید شرایط را به گونه ای فراهم آورد که تمایل و رغبت برای خرید آثار هنری و صنایع دستی و نگهداری آنان در منزل بیش از پیش فراهم شود.

 

وی گفت: نگرش ها و باورها درخصوص صنایع دستی باید تغییر کند چراکه وظیفه سنگینی بردوش همه ماست که باید این رسالت سنگین را به نحو احسن انجام دهیم.موضوع آموزش و افزایش همکاری ها با مراکز حرفه آموزی و نیز موضوع برند سازی از اهمیت بسیاربالایی در صنایع دستی برخوردار است.چرخ اقتصادی جامعه می تواند با بهره گیری از ظرفیت های بسیار بالای صنایع دستی به شکل بهتری بچرخد.

در پایان این مراسم سیدعبدالمجید شریف زاده به عنوان مدیر کل دفتر توسعه، ترویج، و آموزش صنایع دستی معرفی و از تلاش های امیر کرم زاده مدیر پیشین این اداره کل قدردانی شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب