امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6523 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اختتامیه ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران/1

قالیباف: هنرهای تجسمی مددرسان مدیریت شهری است/ زندگی آکنده از تنش، اضطراب و فشارهای روانی را می توان با هنر کاست

خبرایران: شهردار تهران در بیانیه خود خطاب به ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ابراز امیدواری کرد این سمپوزیوم بتواند ایده‌های خلاقانه را با تأکید بر علم، هنر و معنویت تجسم دهد.
قالیباف: هنرهای تجسمی مددرسان مدیریت شهری است/ زندگی آکنده از تنش، اضطراب و فشارهای روانی را می توان با هنر کاست
به گزارش خبرنگار خبرایران، در مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، بیانیه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران خطاب به این سمپوزیوم قرائت شد.

در متن این بیانیه آمده است: سرزمین کهن ایران در طول حیات خویش همواره بستری برای ظهور و بروز جلوه های متعالی هنر بوده است. هنرمندان این مرز و بوم با بهره گیری از آموزه های دینی و سلوک معنوی به خلق آثار گرانسنگی دست یازیده اند و آثار زیبای هنر خویش را به جامعه بشری تقدیم داشته اند.

انسان امروز در بافت مدرن شهری دچار حیرت و گم گشتگی است و به دنبال گمشده خویش که همانا وجود ناب و متعالی انسانی است، می‌گردد و رسالت سترگ هنرمندان، ایجاد چنین بسترهایی برای رسیدن انسان تشنه امروز به سرچشمه های معنویت است.

شهروند امروز در میان انبوه ماشین، دود، آهن و بتن در ازدحام پراغتشاش جمعیت و در میان قوانین و علائم مختلف، دچار بهت و سرگردانی است. زندگی بشر آکنده از تنش، اضطراب و فشارهای روانی است و به راستی یکی از راه های کاستن از این فشارها، بهره جستن از ساحت ارجمند هنر و آراستن فضاها، مناظر و اجزای تشکیل دهنده شهر است و در این میان، هنرهای تجسمی به واقع می توانند مددرسان مدیریت شهری برای دستیابی به این مهم باشند.

در این بیانیه آمده است: ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی تهران فرصتی را فراهم آورده است تا هنرمندان گرانقدری از سراسر دنیا گرد هم آیند و با آفرینش آثار خلاقانه، جلوه‌هایی زیبا بر سیما و منظر شهر تهران بیفزایند.

ششمین سمپوزیوم بین المللی تهران بهانه مغتنمی است که امکان هم اندیشی، تبادل تجربه و انتقال دانش برای ساختن شهری انسانی، متعالی و زیبا را در سایه گفت‌وگو، تفاهم و صلح فراهم آورده است. این مجال را غنیمت شمرده و امیدوارم که این سمپوزیوم بتواند در راستای اهداف هجده‌گانه فرهنگی شهرداری تهران با ایجاد شرایط مطلوب برای تجسم بخشی ایده‌های خلاقانه با تاکید بر علم، هنر و معنویت دست یابد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب