امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6536 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی:

فتنه «داعش» محصول شرارت آمریکا و رژیم صهیونیستی است

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: غرب دنبال راهکاری برای مخدوش کردن جذابیت‌های دین اسلام بود که ایده راه‌اندازی گروهک‌های تکفیری به ذهنش خطور کرد تا هم چهره‌ای خشن از اسلام ارائه دهد و هم جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف ‌کند.
فتنه «داعش» محصول شرارت آمریکا و رژیم صهیونیستی است
به گزارش خبرایران، پایگاه خبری دهه امامت و ولایت به مناسبت عید غدیر خم، گفت‌وگویی را با آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر را در خصوص فتنه‌های جدید خاورمیانه ترتیب داده است که در ادامه می‌آید:

چرایی بروز گروه‌های تکفیری در جهان اسلام

*به نظر شما گروهک‌های تکفیری امثال داعش و النصره و... که در حال حاضر جهان اسلام را با فتنه مواجه ساخته‌اند چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ آیا اینها دغدغه دینی دارند و یا اینکه دین را دستاویزی برای بهره‌برداری منافقانه خود قرار داده‌اند؟

-شک نداشته باشید که اینها پیاده نظام آمریکا برای مقابله با موج روزافزون مقاومت در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه هستند و به هیچ وجه دغدغه دین نداشته و اصلاً اعتقادی به اسلام ندارند، اینها منافقانی هستند که قصدشان ایجاد تفرقه و شکاف در دنیای اسلام و در میان مسلمین است.

اینها با جنایاتی که مرتکب می‌شوند، فقط چهره دین را مخدوش کرده و قصد و نیتشان آسیب زدن به اسلام است، در چند دهه گذشته موج اسلام‌خواهی در تمامی جهان رو به افزایش بود و این سران دولت‌های استعماری را به وحشت انداخته بود.

هر روز در یک گوشه‌ای از جهان به ویژه در غرب، با خیل افرادی مواجه بودیم که به دین اسلام مشرف شده و مسلمان می‌شدند که این موضوع باعث وحشت استعمارگران شده بود و حتی راهکارهایی چون تصویب قوانین ضد حقوق بشری همچون منع حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و .. نیز نتوانست از اقبال به اسلام جلوگیری کند.

بنابراین به دنبال راهکاری برای مخدوش کردن جذابیت‌های دین اسلام بودند که ایده راه‌اندازی گروهک‌های تکفیری در جهان اسلام به ذهنشان خطور کرد، با این کار هم چهره‌ای خشن از اسلام ارائه می‌دهند و هم با ایجاد تفرقه و فتنه، جبهه مقاومت در منطقه را تضعیف می‌کنند که به امید خداوند متعال و اتحاد و همبستگی مسلمانان این فتنه نیز به زودی خاموش شده و خورشید اسلام ناب محمدی(ص) روشن‌تر از همیشه خودش رو جلوه‌گر خواهد کرد.

سه محور شرارت غرب برای ایجاد داعش

*آیا حضرتعالی صهیونیسم جنایتکار را هم در این فتنه دخیل می‌دانید؟

- کاملاً روشن هست که دست‌های جنایتکار صهیونیزم در این فتنه آلوده‌تر از همه هست، چرا که بیشترین منافع را این جنایتکاران می‌برند، وحشتی که از قدرت یافتن روزافزون مقاومت در منطقه به جان اسرائیلی‌ها افتاده بود، به کمک منافقانی همچون داعش و امثالهم قدری فروکش کرده است، چرا که اتحاد و همبستگی مسلمانان می‌تواند زنگ خطری برای اضمحلال کامل اسرائیل باشد.

بنابراین سه ضلع محور شرارت جهانی، یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل به فکر راه‌اندازی فتنه داعش افتاده و در طی مسیرشون هم از هیچ کمکی کوتاهی نمی‌کنند، ولی مسلم هست که نهایتاً وعده خداوند تحقق یافته (و حزب الله هم الغالبون) و چشم فتنه عاقبت به قوت بازوی توانای نیروهای مقاومت اسلامی در نطفه کور خواهد شد.

 

برگزاری جشنواره غدیر در عراق با مشارکت 50 کشور

بر این اساس، به مناسبت دهه امامت و ولایت جشنواره بین‌المللی فیلم غدیر در کشور عراق با مشارکت بیش از 50 کشور اسلامی در حوزه غدیر برگزار می‌شود، محورهای اصلی این جشنواره مربوط به چالش‌های پیشروی تشیع و جهان اسلام است که بایستی به بحث و بررسی بیشتری برسد تا اهداف عالیه تشیع که الهی است به ثمر برسد، جزئیات بیشتر این جشنواره متعاقباً اعلام می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب