امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6543 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر نفت اعلام کرد؛

برداشت نفت از میادین آذر ایلام در سال 94 آغاز می شود/

خبرایران:بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفت: کار برداشت زودهنگام 30 تا 35 هزار بشکه نفت در روز از میادین آذر واقع در شهرستان مرزی مهران در جنوب باختری استان ایلام از نیمه دوم سال 94 آغاز می شود.
 برداشت نفت از میادین آذر ایلام در سال 94 آغاز می شود/

به گزارش خبرایران، بیژن نامدار زنگنه عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از این میادین نفتی در گفت و گو با ایرنا، هدف از سفر خود به مهران را بررسی وضعیت پیشرفت پروژه نفتی میادین آذر عنوان کرد و افزود: با توسعه این میدان ظرفیت تولید نفت خام 65 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: این طرح به صورت بیع متقابل با شرکت های ایرانی و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در حال اجراست.

وزیر نفت ادامه داد: پنج دکل اکنون در این میادین در حال کار است که تاکنون پنج حلقه چاه حفر شده بقیه هم به مرور حفر می شود.

زنگنه اضافه کرد: برداشت نفت از این میادین فراورش ابتدایی می شود و برای کارهای آماده سازی به منظور صادرات به استان خوزستان انتقال می یابد.

وی ادامه داد: گاز حاصل شده از چاه های نفت این منطقه نیز برای تامین خوراک پتروشیمی به جنوب دهلران انتقال خواهد یافت.

وزیر نفت در خصوص طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز نیز گفت: طرحی به نام کمک به مناطق نفت خیز داریم که آن طرح هم در استان ایلام اجرا می شود تا به شهرهایی که در نزدیکی پروژه های نفتی و مرتبط با مناطق نفت خیز هستند، کمک شود.

زنگنه بیان کرد: در این طرح، پروژه عام المنفعه در مناطق نفت خیز اجرا می شود که در توسعه این مناطق بسیار موثر است.

زنگنه درباره مکان دفتر نفت مناطق مرکزی که ویژه استان ایلام بوده ولی در کرمانشاه مستقر است نیز گفت: باید بررسی شود که چه کاری می توانیم در این زمینه انجام دهیم زیرا علاوه بر رفاه پرسنا، موضوع انتقال برای استان ایلام نیز اهمیت دارد.

میدان آذر در بلوک نفتی اناران از سخت ترین میدان های نفتی و گازی ایران از نظر حفاری و یکی از پر چالش ترین طرح های صنعت نفت است، حجم نفت قابل استحصال میدان آذر حدود 400 میلیون بشکه برآورد شده است.

شهرستان 30 هزار نفری مهران در جنوب باختری ایلام از مناطق نفت خیز این استان به شمار می رود.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب