امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6547 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

31 کشته و 360 زخمی در اعتراضات خیابانی در ترکیه

خبرایران: وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که درگیری‌های بین پلیس و معترضان کُرد در شهرهای مختلف این کشور تاکنون 31 کشته و 360 زخمی بر جای گذاشته است.
31 کشته و 360 زخمی در اعتراضات خیابانی در ترکیه
به گزارش خبرایران، در حمله نیروهای امنیتی ترکیه‌ای به معترضان کرد در شهر نصیبین در جنوب این کشور یک کودک کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند. 

این معترضان همزمان با تعدادی از کردهای سوریه در شهر قامشلی در منطقه مرزی میان دو کشور در اعتراض به موضع دولت آنکارا در قبال تحولات در شهر عین العرب(کوبانی) دست به تظاهرات زده بودند.

همزمان دیگر شهرهای کردنشین ترکیه هم شاهد ادامه اعتراضات خیابانی علیه دولت آنکارا بوده و بنا بر اعلام مقامات پلیس این کشور در شهر بن گل دو نیروی پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که طی درگیری میان نیروهای امنیتی با معترضان کرد در روزهای اخیر در ترکیه 31 نفر کشته و 360 تن نیز زخمی شده‌اند.

اعتراض مردم کرد ترکیه به سیاست‌های آنکارا در قبال شهر کوبانی، است؛ مماشات دولت رجب طیب اردوغان در در عدم کمک‌رسانی به شبه نظامیان کردی که در حال دفاع از شهر عین العرب(کوبانی) هستند موجب بر انگیخته شدن خشم کردهای ترکیه شده است.

تلویزیون المیادین در گزارشی از ترکیه اعلام کرد که بسیاری از کردهای ترکیه تلاش دارند با عبور از مرز کشورشان با سوریه برای کمک به مردم شهر عین العرب(کوبانی) وارد عمل شوند.

این درگیری‌ها حتی از شهرهای مرزی ترکیه هم فراتر رفته و به استانبول هم رسید و تنها در 48 ساعت گذشته 22 نفر در این کشور کشته شدند.

بنابراین گزارش نیروهای پلیس ضد شورش در ترکیه از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستکی، ماشین‌آب پاش و در برخی مناطق گلوله جنگی برای مقابله با معترضان کرد استفاده کرده است.

دولت ترکیه درحالی برای کمک رساندن به نیروهای کرد در عین العرب(کوبانی) دست روی دست گذاشته که این شهر در آستانه سقوط قرار گرفته و هم اکنون 30 درصد از این شهر در اختیار داعش است.

انتظار می‌رود در صورتی که این شهر سقوط کند، داعش با قتل عام مردم غیر نظامی و به اسارت گرفتن زنان و کودکان حوادث روی داده در سنجار در شمال عراق را تکرار کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب