امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6564 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مومنی شریف در مراسم اختتامیه همایش بین المللی باران غدیر مطرح کرد؛

حضرت علی (ع) را مایه وحدت می دانیم

خبرایران: مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین المللی باران غدیر 17 مهرماه در شهر مقدس مشهد با سخنرانی شاعران و ادیبانی از كشورهای مختلف برگزار شد.
حضرت علی (ع) را مایه وحدت می دانیم
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، همایش بین المللی باران غدیر، روز پنجشنبه در شهر مقدس مشهد در حالی برگزار شد كه ادیبان، نویسندگان و شاعران سرشناس داخلی و خارجی در مراسم اختتامیه حضور داشتند. دراین مراسم، بعد از شعرخوانی شاعر جوان اهل بیت آقای یعقوبی آل درباره حضرت علی (ع)، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری به ارائه گزارشی درباره این دوره از همایش باران غدیر پرداخت.

وی ضمن تبریك ایام عید غدیر و ولایت امام هادی (ع) گفت:این مجلس، مجلس متبركی است چرا كه به نام حضرت علی (ع) شكل گرفته است و پیامبر فرمودندآنجایی كه یاد و نام علی(ع) باشد عبادت است و ملائك و فرشتگان آسمان هم در آنجا حضور دارند. ضمن این كه خوشحالیم كه كرامت این مجلس مضاعف است به این كه در مكانی هستیم كه زیر سایه علی بن موسی الرضا (ع) هستیم.

رئیس حوزه هنری همچنین با بیان این كه این روز و مجلس و لحظات مقدس را گرامی میداریم، اشاره كرد: همایش بین المللی باران غدیر برای دو منظور ایجاد شد و خدا را شكر با این اهداف تا امروز ادامه حیات داده است. یكی از اهداف این همایش این بود كه بدانیم و اعلام كنیم كه اهل بیت علیهما السلام به ویژه حضرت علی (ع) متعلق به همه بشریت هستند و تمام كسانی كه از فطرت پاك برخوردارند وقتی كه نام آن حضرت و اندیشه های ایشان مطرح می شود و با شخصیت ایشان آشنا می شوند، ناگزیر به او عشق می ورزند و از ارادتمندان ایشان شده و مروج پیامهای آن حضرت در جهان می شوند.

مومنی شریف در ادامه گفت: خوشبختانه در روزگار ما انسانهای اینگونه، از مذاهب و ادیان مختلف فراوانند. در این پنج سال از كشورهای مختلف با مذاهب گوناگون كسانی آمده اند كه ما كمتر آنها را می شناسیم. از مسیحیان لبنان در این سالها به این همایش مهمانانی آمده اند و در این دوره هم ما شاهد این بودیم كه آقای جورج شكور به باران غدیر آمدند كه كتاب حماسه پیامبر و حماسه امام حسین (ع) را در قالب شعر كار كردند، از هندوستان كسانی بوده و هستند كه شخصیت های بزرگی در كشور خودشان هستند و سال گذشته بزرگواری را داشتیم كه منسوب بودند به خانواده گاندی، سال گذشته نویسنده كتاب "زینب، فریادگر باشكوه" در این همایش حضور داشتند.

وی به حضور چنین شخصیت هایی در میان افراد مذاهب مختلف و اهل سنت اشاره كرد و گفت: ما اهل بیت علیهما السلام و حضرت علی (ع) را مایه وحدت می دانیم، به ویژه در جهان امروز كه جهان اختلاف ها و پراكندگی هاست.

مومنی شریف ادامه داد: مساله دوم این است كه ما وظیفه داریم از این انسان ها با عنوان دوستداران حضرت علی (ع) و ائمه گرامی تقدیر و تشكر كنیم كه باران غدیر گام كوچكی در این سال ها برای این كار بوده كه مورد استقبال دانشمندان و ادبا و سایر مردم قرار گرفته است.

رییس حوزه هنری با اشاره به مراسم باشكوه افتتاحیه باران غدیر در تهران گفت: امسال مهمانان از كشورهای مختلفی بودند از جمله تاجیكستان، هندوستان، تركیه، پاكستان و لبنان كه این مهمان ها روز بعد از افتتاحیه، مهمانان این همایش به قم رفته و ضمن دیدار با بعضی از مراجع، به زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفتند. گروهی از این مهمان ها به شیراز رفته، گروهی به مشهد آمده اند و گروهی هم به بجنورد می روند.

گفتنی است در ادامه این مراسم، شاعران و نویسندگان ایرانی و خارجی حاضر در این همایش، آثارشان درباره حضرت علی (ع) را برای حضار خواندند كه با تشویق و استقبال مخاطبان مواجه شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب