امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6568 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد؛

شیوه همکاری ایران خودرو با پژو و رنو تغییر می‌کند/ همکاری ما با شرکت های خارجی مانند رویه های قبل نخواهد بود/ شرط ادامه فعالیت در ایران سرمایه‌گذاری است

خبرایران : هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شیوه همکاری ایران خودرو با شرکای خارجی مانند گذشته نخواهد بود و فقط با شرکت هایی کار خواهیم کرد که در ایران سرمایه گذاری مستقیم داشته باشند.
شیوه همکاری ایران خودرو با پژو و رنو تغییر می‌کند/ همکاری ما با شرکت های خارجی مانند رویه های قبل نخواهد بود/  شرط ادامه فعالیت  در ایران سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرایران، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آئین آغاز تولید پژو 206 تیپ 2 با موتور TU3 ساخت داخل به حضور دوباره شرکت‌های خارجی خودروساز مانند پژو، سوزوکی، رنو اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها باید برای همکاری با ایران در صنعت خودروسازی کشور سرمایه گذاری کنند و با یک شرایط جدید اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز کنند.

یکه زارع رابطه برد برد و سرمایه گذاری این شرکت ها در ایران را اساس ارتباط با خودروسازان خارجی دانست و گفت: همکاری ما با شرکت های خارجی مانند رویه های قبل نخواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: پس از رهنمودهای ایشان، صادرات را در اولویت فعالیت های خود قرار دادیم تا محصول با برند ایران خودرو، قوای محرکه ملی و کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی را صادر کنیم و از این طریق باعث سودآوری برای اقتصاد کشور شویم.

وی تاکید کرد: اصلی ترین وظیفه ایران خودرو در تحقق اقتصاد مقاومتی صادرات محصول و تامین ارز مورد نیاز از این طریق است.

یکه زارع به تصویب پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی به ایران خودرو پرداخت نشده و علاوه بر آن در یک سال اخیر بیش از 500 میلیارد تومان از بدهی به نظام بانکی را کاهش داده‌ایم که از نتایج این امر کاهش هزینه های مالی و به تبع آن افزایش سود و در نهایت منتفع شدن سهامداران،‌ مشتریان و کارکنان به عنوان ذی‌نفعان اصلی ایران خودرو است.

یکه زارع در ادامه افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام شد از مهر سال گذشته تولید رونق گرفت و تقریبا شش ماهه دوم سال گذشته به میزان دو برابر شش ماه اول سال تولید صورت گرفت.

وی تصریح کرد: از شروع امسال تولید ناقص در ایران خودرو نداشته ایم و همه خودروها به صورت کامل از خط تولید خارج می شود.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه تولید این شرکت از برنامه ابلاغ شده وزات صنعت نیز 16 درصد عبور کرده است، خبر داد: تولید 530 هزار دستگاه برنامه وزارت خانه بود و ما توانسته‌ایم با تولید روزانه بیش از دوهزار و 400 دستگاه خودرو به میزان 16 درصد تاکنون جلوتر از برنامه حرکت کنیم.

براساس این گزارش، تولید انبوه «موتور تی.یو3» ساخت داخل صبح امروز در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد تا این خودروساز بتواند تولید پژو 206 تیپ 2 را پس از وقفه ای چندماهه از سرگیرد.

برای داخلی سازی «موتور تی.یو3» که کم مصرف بودن از ویژگی های اساسی آن به شمار می رود، سالن ماشین کاری دانوبات که قبلا موتور ایکس.یو.7 را تولید می کرد، تغییر کاربری پیدا کرد. این موتور که با همکاری ساپکو  و تمام واحدهای ایران خودرو به تولید رسید روی خودرو 206 تیپ2 نصب می شود. سیستم الکترونیک، میل لنگ، میل سوپاپ، فلایویل و قطعات مختلف موتور تی.یو3 توسط سازندگان داخلی تامین می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب