امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6576 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آستانه كنگره بین المللی جایزه ادبی - علمی طاهره صفارزاده؛

میرجعفری: تشخص شعری صفارزاده منحصر به فرد است

خبرایران: علی اكبر میرجعفری شاعر كشورمان با اشاره به شخصیت ادبی – علمی طاهره صفارزاده گفت: طاهره صفارزاده از معدود شاعرانی به حساب می‌آیند كه دو ویژگی مهم در ایشان دیده می‌شود؛ اول اینكه از تشخص شعری برخورداربوده‌اند و دوم از شاعران مولف محسوب می شوند.
میرجعفری: تشخص شعری صفارزاده منحصر به فرد است
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، سید علی اكبر میرجعفری شاعر كشورمان با اشاره به این كه طاهره صفارزاده ازمعدود شاعران مولف‌ بوده و دارای تشخص شعری خاصی هستند، افزود: مهم ترین نكته‌ای كه می‌توان درخصوص طاهره صفارزاده بیان كرد، این است كه ایشان علاوه بر موضوع اشعارش، از شاعرانی محسوب می‌شود كه خود مولف بوده و دارای تالیفات زیادی است. همچنین وی در شعر‌هایش از شیوه و اسلوب خاصی پیروی می‌كرده و درواقع به تشخص شعری رسیده است و می‌توان به جرئت گفت كه تشخص شعری وی، منحصر به فرد بوده است.
وی با اشاره به این كه طاهره صفارزاده از معدود شاعرانی بوده كه در قبل از انقلاب با رویكرد دینی و اسلامی شعر می‌گفته، ادامه داد: همین رویكرد و نگاهش تاثیر زیادی بر شاعران بعد از انقلاب گذاشته است.
 میرجعفری ادامه داد: طاهره صفارزاده بعد از دفتر‌های اول شعرش كه تجربیات اولیه وی بوده، بیشتر شعر‌هایش از برداشت‌های وی از دین و اعتقاداتش بوده است. از این جهت جزء یكی از چهره‌های شاخص شعر در قبل و بعد از انقلاب محسوب می‌شوند.
 این شاعر سپیدگوی كشورمان با اشاره به این كه طاهره صفارزاده همانند بسیاری از شاعران دیگر كه آغاز شعر‌هایشان با شعر‌های موزون و چارپاره بوده، ادامه داد: طاهره صفارزاده همانند تمامی شاعران، شعرهای اولیه‌اش دارای وزن و قافیه بوده است ولی بعد‌ها به این نتیجه می‌رسد كه وزن و قافیه به شیوه شعری وی لطمه وارد می‌كند، لذا از قالب‌های سنتی روی بر می‌گرداند و تحقیقا تا آخر دوره شاعری‌اش در آثارش این موضوع هویدا بوده است.
شایان ذكر است، مراسم دومین جایزه ادبی – علمی طاهره صفارزاده با معرفی برگزیدگان، روز یك شنبه چهارم آبان ماه ساعت ۱۷ در تالار سوره حوزه هنری، واقع در خیابان سمیه – نرسیده به پل حافظ – برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب