امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6612 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تلگراف ادعا کرد؛

آمادگی 10هـزار داعشی برای حمله به بغداد!

خبرایران : در حالی که این روزها بخش عمده توجه بین المللی به اقدامات تروریست های داعش در شهر کوبانی در سوریه معطوف شده، اینک برخی مقامات عراقی از آماده شدن چندین هزار تروریست برای حمله به بغداد خبر می دهند. در همین راستا، درخواست هایی برای اعزام نیروی زمینی از سوی آمریکا به عراق برای مقابله با این تروریست ها مطرح شده است.
آمادگی 10هـزار داعشی برای حمله به بغداد!
به گزارش خبرایران  به نقل از روزنامه «تلگراف»، در شرایطی که خبر می رسد تروریست های داعش در عراق توانسته اند تا منطقه ابوغریب در نزدیکی بغداد پیشروی کنند، یک مقام ارشد دولتی عراق گفته حدود 10 هزار تروریست داعش خود را برای حمله به پایتخت آماده می کنند. در همین حال، خبر می رسد مقامات عراقی درخواست اعزام نیروی زمینی آمریکا به عراق را مطرح کرده اند.صباح الکرحوت، رئیس شورای استان «انبار» عراق در غرب بغداد که اکنون بخش عمده ای از آن در کنترل تروریست های داعش قرار گرفته، فردی است که خبر آماده سازی داعش برای هجوم 10 هزار نفری به بغداد را اعلام کرده است. در این میان، گفته می شود با توجه به دردسرهایی که نیروهای آمریکایی پیش از این در فلوجه و رمادی، دو شهر مهم استان انبار با آن روبرو شده بودند، تمایلی برای بازگرداندن نیروهایشان به این منطقه ندارند.با این حال، در صورتی که تروریست های داعش بتوانند بر این استان کنترل کامل پیدا کنند، پایگاه مناسبی برای انجام یک حمله همه جانبه علیه بغداد پیدا خواهند کرد. مقامات عراقی می گویند در حالی توجه بین المللی طی هفته های اخیر بر تحولات کوبانی متمرکز بوده که طی این مدت، استان انبار عملاً در معرض سقوط قرار گرفته است.در همین حال، نیروهای دولتی عراق در شهر رمادی، مرکز استان انبار، روز شنبه وارد درگیری با نیروهای داعش شدند. اما مقامات آمریکایی هشدار می دهند که این شهر در موقعیتی شکننده قرار دارد. از سوی دیگر، تشدید فعالیت داعش در انبار، سبب شکل گیری این گمانه شده که عملیات تروریست ها در کوبانی صرفاً حربه ای برای پرت کردن حواس جامعه بین المللی از دیگر مناطق بوده است.در حال حاضر، بخش عمده دره فرات که از ترکیه تا سوریه و سپس عراق امتداد یافته و به بغداد می رسد، تحت کنترل داعش قرار دارد. در صورتی که رمادی سقوط کند تروریست های داعش یک زنجیره حیاتی تأمین موارد مورد نیاز برای عراق را تحت کنترل خود در خواهند آورد که مستقیماً به مرکز فرماندهیشان در رقه سوریه مرتبط می شود. این امر همچنین سبب می شود سد حدیثه، دومین سد بزرگ عراق به تصرف آن ها درآید.البته در این میان، برخی مقامات عراقی بر این باورند که هنوز احتمال حمله داعش به بغداد وجود ندارد؛ زیرا حدود 60 هزار نیروی امنیتی دولتی، شامل سربازان، افسران پلیس و گروه های مسلح در خارج از بغداد موضع گرفته و آماده هستند. اما بسیاری از شهرهای اطراف تاکنون سقوط کرده اند و همین امر زمینه مناسبی را برای انجام حملات انتحاری و دیگر انواع حملات از سوی داعش علیه بغداد فراهم کرده است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب