امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6636 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز اعلام کرد؛

زندگی‌نامه «حسینعلی البرز» کتاب می‌شود/ برگزاری دومین همایش ملی جایزه بنیاد البرز در تالار وحدت/ اختصاص 20 میلیون تومان به 4 دانشمند برگزیده

خبرایران: حسین حاجی بزرگی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از اهدای پنجاه و دومین دوره جایزه موقوفه علمی بنیاد البرز که به نوبل ملی و ایرانی معروف است، خبرداد و گفت: دومین همایش ملی موقوفه بنیاد البرز، شنبه 26 مهرماه در تالار وحدت برگزار و کتابی درباره زندگی‌نامه حسینعلی البرز، موسس این جایزه منتشر خواهد شد.
زندگی‌نامه «حسینعلی البرز» کتاب می‌شود/ برگزاری دومین همایش ملی جایزه بنیاد البرز در تالار وحدت/ اختصاص 20 میلیون تومان  به 4 دانشمند برگزیده

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه دومین همایش ملی جایزه «حسن تحصیل» مرحوم حسینعلی البرز امروز با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین «محمد‌مهدی حاتمی»، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، «حسین حاجی بزرگی» مدیرعامل بنیاد البرز و اصحاب رسانه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و دراین نشست خبری «حسین حاجی بزرگی» مدیرعامل بنیاد البرز با اشاره به زندگینامه حسینعلی البرز اظهارداشت :آقای البرز در سال 1285 در تهران به دنیا آمد و در سال 1302 به دلیل تسلط به زبان روسی و انگلیسی وارد وزارت دارایی شد. او اواخر عمر خود را در کانادا گذراند و همانجا در خانه سالمندان درگذشت. آرامگاه وی نیز بنا به درخواستش هیچ نام و نشانی ندارد؛ چرا که می‌خواست در گمنامی دفن شود. بنیاد البرز نیز بنا به درخواست او در خدمت به نسل جوان فعالیت می‌کند.

وی عنوان داشت: یکی از موقوفات بزرگ علمی کشور، بنیاد فرهنگی «البرز» است که حسینعلی البرز بیش از 52 سال پیش آن را وقف کرده  و امسال، مراسم اهدای جایزه بنیاد فرهنگی البرز با عنوان «حسن تحصیل» طی همایشی در تاریخ 26 مهرماه در تالار وحدت برگزار می شود و از جمعی از دانشمندان، مخترعان، طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده تجلیل خواهد شد.

حاجی بزرگی با بیان اینکه چهره حسینعلی البرز باید به جامعه، شناسانده شود افزود: او با روح بزرگش، تمام اموال خود را در راه گسترش علم وقف کرد تا با تأسیس بنیاد البرز و تمرکز اموالش در آن، بتواند علم را در جامعه گسترش دهد.

مدیرعامل بنیاد البرز با اشاره به برگزاری نخستین دوره این همایش در سال گذشته گفت: سال گذشته این همایش را در سطح کوچکتری برگزار کردیم اما امسال سطحش را بالاتر بردیم و آن را در سطح منطقه، استان و کشوری برگزار می‌کنیم. در این راستا به چهار برگزیده دانشمند که توسط بنیاد ملی نخبگان به ما معرفی شده‌اند به هر یک مبلغ 20 میلیون تومان  تعلق می‌گیرد. به پنج نفر از مخترعان، مبلغ 10 میلیون تومان، به 40 نفر از دانشجویان برگزیده هر یک مبلغ چهار میلیون تومان، به 20 نفر از طلاب برگزیده هر یک 4 میلیون تومان و به 50 نفر از دانش‌آموزان ممتاز هر کدام، یک میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: سال گذشته 350 میلیون تومان برای این جوایز اختصاص داده شده که امسال، سقف آن به 620 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و درآمدهای مالی این بنیاد از طریق 372 باب مغازه وقف شده تامین می‌شود و درآمد فعالیت این مغازه‌ها به حساب بنیاد واریز می‌شود.

حاجی بزرگی با اشاره به چاپ کتابی درباره زندگینامه حسینعلی البرز عنوان داشت: سال گذشته نیز در نخستین همایش، کتابی را درباره این شخصیت بزرگ برای گروه کودک و نوجوان منتشر کردیم و امسال نیز قصد داریم تا زندگینامه و افکار حسینعلی البرز را در قالب کتابی مستقل در حوزه بزرگسال چاپ کنیم.

بنابراین گزارش؛ دومین همایش ملی موقوفه بنیاد البرز، شنبه 26 مهرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب