امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6643 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد؛

معضل اصلی صنعت بازی‌‌های رایانه‌ای کپی‌رایت است/ این جشنواره به شناسایی ظرفیت‌ها و بازیگران حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای کمک می‌کند

خبرایران: ذبیح‌الله فیض‌آبادی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ورود هر تکنولوژی اگر با آمادگی کافی در کشور نباشد سبب بروز آسیب‌هایی هم می‌شود و بر همین اساس نیز یکی از مأموریت‌های این بنیاد کاهش آسیب‌های این صنعت است و صنعت بازی‌های رایانه‌ای مشکلات متعددی برای توسعه دارد که کپی رایت از جمله این معضلات به شمار می‌رود.
معضل اصلی صنعت بازی‌‌های رایانه‌ای کپی‌رایت است/ این جشنواره به شناسایی ظرفیت‌ها و بازیگران حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای کمک می‌کند

به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین پایانی چهارمین «جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران» شامگاه گذشته با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «لاله افتخاری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، «ذبیح‌ا.. فیض‌آبادی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، اصحاب رسانه و  جمع کثیری از تولیدکنندگان بازی در برج میلاد به کار خود با معرفی بر گزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید. دراین مراسم«ذبیح‌الله فیض‌آبادی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: ورود هر تکنولوژی اگر با آمادگی کافی در کشور نباشد سبب بروز آسیب‌هایی هم می‌شود و بر همین اساس نیز یکی از مأموریت‌های این بنیاد کاهش آسیب‌های این صنعت است و صنعت بازی‌های رایانه‌ای مشکلات متعددی برای توسعه دارد که کپی رایت از جمله این معضلات به شمار می‌رود.

 مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: این جشنواره کمک به شناسایی ظرفیت‌ها و بازیگران حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌کند تا سرمایه‌گذاران از مناسب‌ترین تیم‌ها برای تولید و ساخت بازی‌های ارزشمند بهره بگیرند.

ضروت تولید بازی‌های رایانه‌ای در راستای تقویت ارزش‌های دینی

در ادامه لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: دنیای تکنولوژی با چنان شتاب و سرعتی حرکت می‌کند که اگر از اکنون برنامه‌ریزی نکرده و از کودکان و نوجوانان خود حمایت نکنیم، شاید در آینده لطمات جبران ناپذیری را شاهد باشیم.

وی افزود: باید در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، آثاری را تولید کنیم که منجر به هویت‌بخشی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ارزش‌های دینی و ملی مانند دفاع مقدس شود و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام ابزار و امکانات سعی در نفوذ فرهنگی بین جوانان دارند و اگر نتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم در آینده با خلأهای جدی مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: برای تولید بازی‌های رایانه‌ای از لحاظ محتوا چون حماسی، دینی، داستانی و غیره منابع غنی داریم که باید با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان این محصولات را نه تنها در سراسر کشور بلکه به سایر ملل اسلامی نیز ارائه دهیم.

سال 90؛ برگزاری اولین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای

در ادامه مهرداد آشتیانی، دبیر چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تلاش‌های مؤثری در حوزه فرهنگی انجام شده است که نمونه آن تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف پیگیری مأموریت‌های جدید مقابله با جنگ نرم در این عرصه است و نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای سال 1390 در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

دبیر چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران تصریح کرد: هم‌اکنون افرادی در این عرصه هستند که به رغم تمامی این مشکلات و با عشق و دغدغه مشغول تولید بازی بوده و سعی می‌کنند چراغ این صنعت نوپا را روشن نگاه دارند.

وی ادامه داد: عدم جداسازی بازی‌های مستقل و داوری با توجه به محصول نهایی، تمرکز بر روی بازی‌های به اتمام رسیده و حذف بخش‌های کمتر مرتبط، تقسیم‌بندی بازی‌ها در هشت گونه اصلی بازی‌های رایانه از جمله سیاست‌های این دوره از جشنواره بوده است.

بنابراین گزارش، آئین اختتامیه «چهارمین جشنواره بازی رایانه‌ای تهران» شامگاه دوشنبه 21 مهر، در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب