امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6664 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای وزیر نفت بسیار متاسفم/ مدیر کل روابط عمومی شرکت نفت هیچ عِرقی به دفاع مقدس ندارد / وزارت نفت به زیر تمام قول‌هایی که به ما داده بود زد

خبرایران: کارگردان فیلم سینمایی« تا آمدن احمد» با اشاره به کارشکنی های وزارت نفت در خصوص این فیلم گفت: من برای وزیر نفت بسیار متاسفم که فردی به نام دکتر نعمت اللهی را به عنوان مدیر کل روابط عمومی و رئیس سازمان نشر ارزش های دفاع مقدس شرکت نفت انتخاب کرده که هیچ عِرقی به دفاع مقدس ندارد.
برای وزیر نفت بسیار متاسفم/  مدیر کل روابط عمومی شرکت نفت هیچ عِرقی به دفاع مقدس ندارد / وزارت نفت به زیر تمام قول‌هایی که به ما داده بود زد
صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگویی در مورد کارشکنی‌های وزارت نفت در خصوص این فیلم افزود: متاسفانه شرکت نفت ما را خیلی اذیت کرد و با وجودی که قول همکاری به ما داده بود که ما در جزیره خارک فیلمبرداری کنیم اما به قولش عمل نکرد و گروه را از آنجا برگرداند و ما با کمک سردار حیاتی توانستیم فقط ۳ روز در شرکت نفت گناوه فیلمبرداری داشته باشیم. ضمن اینکه طی ۳ روزی که به ما اجازه دادند تا در شرکت نفت گناوه کار کنیم خیلی به ما سخت گرفتند و دائما به ما می‌گفتند به فلان مکان نروید یا از فلان جا فیلمبرداری نکنید. در حالی که ما شنیدیم در همین مکان تا به حال صد‌ها تله فیلم ساخته شده است. گویا فقط می‌خواستند ما را اذیت کنند تا ما این فیلم را نسازیم.
این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: در حالی به ما اجازه فیلمبرداری در جزیره خارک را ندادند که من اطلاع دارم سالی چندین فیلم در همین جزیره ساخته می‌شود.
کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با اشاره به قول‌هایی که شرکت نفت به این فیلم داده بود تصریح کرد: قرار بود که شرکت نفت با پروژه «تا آمدن احمد» همکاری کند و ما در جزیره خارک حدود یکماهی حضور داشته باشیم. حتی شرکت نفت به ما قول داد ۲۰۰ میلیون تومان به ساخت فیلم کمک کند و جا و خوراک گروه را هم متقبل شود. لذا نه تنها وزارت نفت به هیچ کدام از این قول‌هایش عمل نکرد حتی به ما اجازه حضور در جزیره خارک را هم نداد. البته ما نه ۲۰۰ میلیون را می‌خواستیم و نه جا و مکان را، فقط می‌خواستیم به ما اجازه فیلمبرداری بدهند چرا که قصه در جزیره خارک می‌گذرد.
صادق صادقی دقیقی اظهار داشت: من واقعا برای وزیر نفت آقای زنگنه بسیار متاسفم که فردی به نام دکتر نعمت اللهی را به عنوان مدیر کل روابط عمومی و رئیس سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرکت نفت انتخاب کرده است که هیچ عِرقی به دفاع مقدس ندارد و هیچ گونه همکاری با فیلم «تا آمدن احمد» نکرد.
وی تاکید کرد: برای دکتر نعمت اللهی مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت هم متاسفم که ایشان کارشناس‌هایی را در روابط عمومی وزارت نفت گمارده است که اصلا از هیچ چیزی خبری ندارند و تاریخ جنگ را نمی‌شناسند. واقعا کسی که در روابط عمومی نفت حضور دارد آیا نباید با بچه‌هایی که کار سینما می‌کنند و فیلم‌های دفاع مقدسی می‌سازند تعامل داشته باشد؟
وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت نفت با حضور شما در جزیره خارک موافقت نکرد گفت: هنگامی که فیلمنامه را برای مطالعه به آقای نعمت اللهی دادیم ایشان گفتند: «یعنی چی که باید در جزیره خارک فیلم بسازند! مگر خارک جنگیده؟ بروند در آبادان و خرمشهر فیلم بسازند!!». این درحالی است که جزیره خارک در طول ۲۸۰۰ روز جنگ، ۲۸۴۰ بار بمباران شده بود و نبض اقتصادی ایران درآن زمان در جزیره خارک می‌طپیده است و اگر رشادت‌های مردم و شرکت نفت نبود شاید وضعیت جنگ به گونه دیگری رقم می‌خورد.
کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با اشاره به زمان فیلمبرداری در گناوه افزود: آن زمانی که ما در شرکت نفت گناوه مشغول کار بودیم ناهار خوری ما را در یک مکان دور از شان هنرمندانی که همراه ما بودند قرار داده بودند که حتی یک سفره و یک بطری آب هم نداشتیم. در حالی که در کنار ما ناهار خوری مجلل شرکت نفت قرار داشت! و این‌ها تنها گوشه‌ای از بی‌مهری‌هایی بود که شرکت نفت نسبت به گروه داشت. گویا دست‌هایی در کار بود که این فیلم ساخته نشود درحالی که فیلم تا آمدن احمد یک فیلم دفاع مقدسی است که به رشادت‌های مردم جزیره خارک می‌پردازد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما با آقای نعمت اللهی ملاقاتی داشتید تا این مشکلات را در میان بگذارید اظهار داشت: آقای نعمت اللهی ما را قابل نمی‌دانستند که حتی ۱۰ دقیقه با ما ملاقات کنند و فقط پیغام می‌دادند که با کار‌شناسان وزارت نفت صحبت کنید. کار‌شناسان هم، ما را به یکدیگر پاسکاری می‌کردند. ما حتی درخواست فیلمبرداری در عسلویه را کردیم که با آنجا هم موافقت نشد.
صادق صادق دقیقی با بیان اینکه وزارت نفت به زیر تمام قول‌هایی که به ما داده بود زد اضافه کرد: شرکت نفت به ما قول داده بود که لنج و کشتی در اختیار فیلم بگذارد که به قولش عمل نکرد و همه این‌ها را تهیه کننده با پول شخصی و با زحمت زیاد اجاره کرد و الان خانم مرزبان بابت این خرج‌های اضافی بدهکار است. اگر چه این کارشکنی‌ها خیلی ما را اذیت کرد. ولی به لطف خدا من از نتیجه کار راضی هستم ولی اگر آن طوری که دلمان می‌خواست فیلمبرداری می‌کردیم مسلما کار خیلی بهتر می‌شد.
وی از مردم گناوه و از مهندس موسوی مدیر پایانه‌های شرکت نفت برای همکاری با این فیلم تشکر کرد و افزود: به دلیل اینکه به ما اجازه فیلمبرداری در جزیره خارک ندادند من مجبورم تمام جزیره خارک را به صورت کامپیوتری بازسازی کنم و این‌ها خرج‌های اضافی است که تهیه کننده باید متقبل شود.
کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» خبر داد که این فیلم در حال حاضر در مرحله «راف کات» قرار دارد و تا هفته آینده، تدوین آن آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: همزمان با تدوین نیز جلوه‌های ویژه آن را آماده خواهیم کرد و بعد از تدوین هم، فیلم بلافاصله وارد مرحله صداگذاری و موسیقی خواهد شد.
کارگردان فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» گفت: من از همین الان اعلام می‌کنم که فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» یک فیلم خاص است - منظورم از خاص این نیست که یک فیلم عجیب و غریب است – لذا از منتقدین عزیز می‌خواهم این فیلم را دوبار ببینند چون ممکن است با یک بار دیدن، خیلی از نقاط ریز فیلم دیده نشود.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب