امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6676 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر صنعت خبر داد؛

اولویت‌بندی صنایع برای دریافت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی/ مزایده معادن با شرایط جذاب برگزار می‌شود

خبرایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع و معادن برای دریافت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تولید اولویت‌بندی می‌شوند، از برگزاری مزایده‌های مختلف برای واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی تا پایان سال جاری خبر داد.
اولویت‌بندی صنایع برای دریافت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی/ مزایده معادن با شرایط جذاب برگزار می‌شود
به گزارش خبرایران، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای پرداخت یارانه 1200 میلیارد تومانی تولید، طرح‌های توجیه‌پذیر در اولویت قرار می‌گیرند، گفت: برای پرداخت یارانه سهمیه‌بندی خاصی انجام نمی‌شود ولی این یارانه با اولویت‌بندی به تولید‌کنندگان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یارانه بخش تولید با اولویت‌ تأمین سرمایه در گردش اختصاص می‌یابد، افزود: قرار است بانک‌ها منابعی را در پرداخت این یارانه اختصاص دهند.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای بخش معدن در کشور اظهار داشت: به نظر می‌رسد در آمار معادن و تعداد آنها بزرگ‌نمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم بالایی از مواد معدنی در کشور وجود دارد در حالی که سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی فقط یک درصد است که تا 3 برابر این رقم قابل افزایش است.

نعمت‌زاده با اشاره به توجه ویژه دولت به بخش معدن و معرفی مزیت‌های این بخش به سرمایه‌گذاران تصریح کرد: دولت علاقمند است که توسعه بخش معدن توسط بخش خصوصی انجام شود البته در مواردی که برای بخش خصوصی جذاب نباشد، دولت وارد خواهد شد.

وزیر صنعت با بیان اینکه قصد داریم در زمینه اکتشاف معادن فعالیت گسترده‌ای انجام دهیم، گفت: برای حضور پررنگ بخش خصوصی داخلی و خارجی تا پایان سال مزایده‌های مختلفی جهت واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: در این مورد شرایط جدیدی پیش‌بینی شده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه معادن نیمه ‌تعطیل دوباره فعال شده‌اند، از سرمایه‌گذاران خارجی خواست تا توجه بیشتری به بخش معدن داشته باشند.

به گفته وی باید یک سال کار فشرده در زمینه اکتشاف معادن انجام شود.

وی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توصیه کرد که در بخش‌های معدنی مختلف مطالعه انجام دهند و در عین حال از ایجاد شرایط جذاب برای سرمایه‌گذاران در این بخش توسط دولت خبر داد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب