امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6679 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تجهیز اعتبار ۲ میلیارد دلاری بانک‌ها و مؤسسات دنیا برای مبارزه با بیماری ابولا

خبرایران: تاکنون بیش از ۲ میلیارد دلار توسط بنیادها و بانک‌های بین‌المللی و همچنین کشورهای مختلف برای مبارزه با ویروس ابولا در جهان اختصاص داده شده است.
تجهیز اعتبار ۲ میلیارد دلاری بانک‌ها و مؤسسات دنیا برای مبارزه با بیماری ابولا
به گزارش خبر ا یران به نقل از بیزینس اینسایدر، کشورهای مختلف و همچنین شخصیت ها و بنیادهای جهانی،‌تاکنون بالغ بر 2 میلیارد دلار برای مبارزه با ابولا اختصاص داده اند.

به نظر می رسد اختصاص این منابع مالی از سوی کشورهایی همچون ایالات متحده تنها با اهداف انسان دوستانه نبوده و هدف اصلی آنها جلوگیری از شیوع و یا ورود این ویروس به درون کشورهای خود بوده است.

از سوی دیگر مالک شرکت فیس بوک، مارک زوکربرگ، نیز حجم مالی معادل 25 میلیون دلار برای مبارزه با ابولا در آفریقا اختصاص داده است.

بر اساس اعلام منابع آگاه، تا کنون ایالات متحده با 750 میلیون دلار، بانک جهانی با 400 میلیون دلار، انگلیس با 201 میلیون دلار، بانک توسعه آفریقا با 150، صندوق بین المللی پول با 140 میلیون دلار، آلمان با 130 میلیون دلار، فرانسه با 89 میلیون دلار، کانادا با 57 میلیون دلار، بنیاد گیتس با 50 میلیون دلار، ژاپن با 40 میلیون دلار، چین با 33 میلیون دلار، مارک زوکربرگ با 25 میلیون دلار، هند با 12 میلیون دلار و بنیاد خانواده  پوول آلن با 12 میلیون دلار، هزینه ای معادل 2 میلیارد و 89 میلیون دلار برای مبارزه با شیوع ابولا اختصاص داده اند.

در حال حاضر ابولا در حال گسترش به دیگر نقاط جهان است و گزارشات زیادی مبنی بر ابتلای تعدادی از افراد در آمریکا به این ویروس از سوی منابع رسمی این کشور اعلام شده است.

این ویروس تا کنون هزاران نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده و روابط اقتصادی و تجاری بسیاری از کشورهای جهان را با آفریقا دچار اختلال کرده است که این اقدامات میلیاردها دلار به اقتصاد آفریقا ضربه وارد کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب