امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6701 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سازمان ملل متحد خبرداد؛

كشته‌هاي جنگ داخلي سوریه از 200 هزار نفر گذشت

خبر ایران : میسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که از مارس 2011 (آغاز اعتراضات مردمي كه به جنگ داخلی سوریه منجر شد) تاکنون بیش از 200 هزار تن کشته شده اند.
كشته‌هاي جنگ داخلي سوریه از 200 هزار نفر گذشت
به گزارش خبر ایران ، زیاد رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل که به تازگی کار خود را آغاز کرده است، با اعلام این که آمار جدید به زودی منتشر خواهند شد، پیش بینی کرد که آمار کشته شدگان در جنگ داخلی سوریه بیش از 200هزار تن خواهد بود. وی همچنین از تلاش هیئت سازمان ملل در عراق برای جمع آوری اطلاعات مربوط به تلفات درگیری ها در شمال این کشور خبر داد. حسین همچنین داعش را به عنوان یک جنبش 'نسل کشی' توصیف کرد که از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای شستشوی مغزی و استخدام مردم از سرتاسر جهان استفاده می کند.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در پایان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست پرونده سوریه و عراق را به دادگاه بین المللی جنایی ارجاع دهد تا آنها بتوانند قساوتی را که در منطقه در حال رخ دادن است، بررسی کنند. در همين حال، «استفان دومیستورا» نماینده ویژه « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه تاکید کرد که « فقط سوری ها آینده سوریه را رقم می زنند». دومیستورا که برای گفت وگو با مقامات لبنانی درباره تحولات منطقه و بحران سوریه در بیروت بسر می برد، تاکید کرد، این مردم سوریه هستند که باید آینده و سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.
وی که از سوی « درک بلامبلی» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان همراهی می شد، در آستانه سفر به ایران گفت که با سفیر ایران در لبنان دیدار و در باره تحولات منطقه و اوضاع سوریه و لبنان گفت وگو کرده است. نماینده ویژه بان کی مون همچنین با تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه گفت که برنامه و اهداف سفرش به تهران در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته است.نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد که از دیروز پنجشنبه در بیروت بسر می برد تاکنون با «تمام سلام» نخست وزیر، شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله ، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه و«محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت وگو و بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده است. دومیستورا بعداز ملاقات با وزیر خارجه لبنان و در پاسخ به این سئوال که آیا می توانید به حل بحران سوریه کمک کنید؟، گفت: بعداز 43 سال فعالیت دیپلماتیک اگر به حل سیاسی بحران سوریه که بسیار ضروری است، ایمان نداشتم این ماموریت را نمی پذیرفتم. وی اظهارداشت که قبلا به سوریه سفر کرده ودر آینده هم از این کشور دیدن می کند. نماینده ویژه بان کی مون قرار است بعداز لبنان به ایران ، ترکیه و کشورهای دیگر و سرانجام آمریکا سفر کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب