امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6707 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی؛

بازرسی باید به دنبال اصلاح امور باشد

خبرایران : رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازرسی باید به دنبال اصلاح امور و روشن کردن حقایق بوده و در گزارش بین خطا و تخلف باید تفاوت وجود داشته باشد.
بازرسی باید به دنبال اصلاح امور باشد

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر عباس کبریائی زاده در دومین همایش سراسری بازرسی رؤسا و کارشناسان ارشد بازرسی استان ها با بیان این مطلب، اظهار داشت: بازرسی مطلوب بازرسی­ای است که با توجه به برنامه های مجموعه بازرسی شونده انجام شود.

وی گفت: سند چشم انداز و برنامه استراتژیک سازمان تأمین اجتماعی در حال تصویب است و برای سال 94 ابلاغ خواهد شد که با اجرای آن مسیر و شرایط بازرسی هموار می شود.

رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: حوزه بازرسی براساس شرایط موجود باید بتواند وقایعی که در آینده اتفاق خواهد افتاد را پیش بینی کند.

وی اظهار داشت: در بازرسی باید از بررسی اصولی و چک لیست استفاده کنیم و بازرسی بدون چک لیست و برنامه، سلیقه ای خواهد بود.

دکتر کبریائی زاده تصریح کرد: آموزش بازرسان باید مورد توجه قرار بگیرد و هر بازرس در حوزه کاری که بازرسی انجام می دهد باید دارای تجربه و اطلاعات لازم باشد.  بازرسان باید سلامت سازمان تأمین اجتماعی را درمسیر زمان جستجو کنند نه­در لحظه ها و بازرسی می تواند کیفیت کار سازمان را به صورت پیوسته تضمین و سلامت انجام فرایندها را پیگیری کند.

 رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای ثبت عملکرد بازرسی باید دستورالعمل مدونی وجود داشته باشد و بازرسی نیز قابل کنترل بوده و سیستم نظارت بر بازرسی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: گزارش های بازرسی در کوتاهترین زمان ممکن و بلافاصله بعد از انجام بازرسی باید تهیه شده و بازرس نباید به حافظه خود اطمینان کند و از طرفی برای تهیه گزارش نیز باید دستورالعمل وجود داشته باشد.

دکتر کبریائی زاده تصریح کرد: بازرسی باید تضمین کننده سلامت گردش کار باشد و انجام بازرسی نباید منجر به توقف فرایندهای جاری شود و نظارت و بازرسی جزئی از فرایند کار است.

وی گفت: بازرسی باید دارای مجوز بوده و حدود کار بازرس مشخص باشد و بازرسان باید دارای شخصیت والا باشند و مناسب برای این شغل و از طرفی باید دارای انضباط کاری نیز باشند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب