امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 677 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور عباس مشهدی‌زاده؛

سرگذشت پیدایش هنر خط نقاشی در «ایده» روایت می‌شود

خبرایران : نشست «پیدایش هنر خط نقاشی در ایران» با سخنرانی عباس مشهدی‌زاده روز جمعه 6 دی ماه در گالری «ایده» برگزار می‌شود.
سرگذشت پیدایش هنر خط نقاشی در «ایده» روایت می‌شود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی «ایده»: عباس مشهدی‌زاده از هنرمندان پیشکسوت؛ روز جمعه 6 دی‌ماه سرگذشت پیدایش هنر خط نقاشی در ایران را روایت می‌کند. این هنرمند مجسمه‌ساز در این نشست به بررسی جریان هنری خط نقاشی به عنوان مبدا نگاه هنر مدرنیستی در ایران خواهد پرداخت و به ریشه‌یابی این جریان هنری با ظهور جنبش هنر سقاخانه می‌پردازد.

مشهدی‌زاده که از همراهان هنرمندان جنبش هنر سقاخانه است و با هنرمندانی همچون منصور قندریز و فرامرز پیل‌آرام نمایشگاه‌های گروهی برپا کرده در این نشست به معرفی هنرمندان نسل اول و تاثیرگذار این جریان هنری خواهد پرداخت.

عباس مشهدی‌زاده هنرمند مجسمه‌ساز، از پیشکسوتان هنر معاصر ایران است که در سال 81 نشان درجه یک هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. از آثار حجمی این استاد دانشگاه می‌توان به پیکره سعدی، رازی و محتشم کاشانی در پارک ملت اشاره کرد.

نشست «پیدایش هنر خط نقاشی در ایران»  با حضور عباس مشهدی‌زاده روز جمعه 6 دی‌ماه از ساعت 16 تا 18 در گالری «ایده» واقع در کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه هیجدهم، شماره 26 برگزار می‌شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب