امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6774 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی مشخص شدند

خبرایران: روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برای این نشست دو روزه معرفی شدند
روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نشست تخصصی به میزبانی شهر تبریز در روزهای 30 مهرماه و اول آبانماه برگزار می‌شود. روسا، نایب رئیسان، دبیران و موضوعات مورد بررسی در این کارگروه‌ها عبارتند از:

1 - کارگروه چاپ:  ریاست این کارگروه برعهده برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است. همچنین نایب رئیس این کارگروه نیز سعید سرابي، مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي استان خراسان رضوي است و محمودرضابرازش، مديركل چاپ و نشر دبیر این کارگروه است. در این کارگروه موضوعاتی همچون اقتصاد چاپ،  آموزش، چاپ و صنایع مرتبط، تفاهم‌نامه‌های چاپ و صادرات و واردات اقلام چاپی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

2کارگروه نشر اهل قلم و اطلاع‌رسانی: ریاست این کارگروه بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است. آقاي سيد موسي حسيني كاشاني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز نایب رئیس این کارگروه است. همچنین این کارگروه به دبیری علي‌‌شجاعي‌صائين، مديركل دفتر توسعه كتاب و كتابخواني و نجفعلي ميرزايي مديرعامل مؤسسه خانه كتاب می‌باشد.

در این کارگروه موضوعاتی اعم از تفویض و واسپاری ممیزی به ناشران، کمیته خرید کتاب، اقتصاد نشر، خرید کتاب استانی، شبکه توزیع و کتابفروشان و تفاهم‌نامه‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

3- کارگروه استان‌های مرزی: حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ریاست این کارگروه را بر عهده دارد. آقاي ناصر اسحاقي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل نایب ئیس این کارگروه است. محمدرضا وصفي، مديركل پیشین دفتر مجامع، تشكلها و فعاليتهاي فرهنگي و داريوش رضواني، معاون اداره كل دفتر مجامع، تشكلها و فعاليتهاي فرهنگي به عنوان دبیران این کارگروه در این نشست حضور دارند.

در کارگروه استان‌های مرزی موضوعاتی چون فرق و مذاهب، قومیت‌ها در سطح کشور، ورود و خروج کالاها و اقلام فرهنگی و تبلیغات فرهنگی مرزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

4- کارگروه جشنواره‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و راهبردها و سیاست‌های معاونت: محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ریاست این کارگروه را برعهده خواهد داشت. حسين شاكري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي نیز نایب رئیس این کارگروه است. همچنین مهدي قزلي  مديرعامل بنياد شعر و داستان ايرانيان ، دكتر شهرام‌نيا مديرعامل مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران و علی اصغر سيدآبادي مديركل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و كتابخواني دبیران این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

در این کارگروه موضوعاتی همچون نمایشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌های فرهنگی، برپایی هفته‌های فرهنگی در کشورهای دیگر، نکوداشت مفاخر و راهبردها و سیاست‌های معاونت امور فرهنگی برنامه‌های فرهنگی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، این نشست دو روزه در روزهای 30 مهرماه و اول آبانماه به میزبانی شهر تبریز و با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی،  مدیران ستادی معاونت و مدیران کل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌های برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب