امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6791 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت تأکید کرد:

سهم کم بخش سلامت از حوزه خیرین/ رفع موانع ورود خیرین به عرصه سلامت

خبرایران : هاشمی با تأکید بر اینکه سهم بخش سلامت از حوزه خیرین کم است تصریح کرد: به زودی اولویت‌های بهداشت و درمان که خیّرین می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند اعلام خواهد شد.
سهم کم بخش سلامت از حوزه خیرین/ رفع موانع ورود خیرین به عرصه سلامت

 

به گزارش خبرایران، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نخستین نشست هم اندیشی مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت طی سخنانی با تأکید‌ بر اینکه در این وزارتخانه فرصت‌های زیادی وجود دارد که مردم می‌توانند از آن به جهت خدمت به سایر افراد جامعه استفاده کنند،عنوان کرد: با وجود اینکه دولت‌ها و حکومت‌ها موظف هستند که به مشکلات مردم توجه داشته و در قبال آن برنامه ‌ریزی مناسبی را در دستور کار برنامه‌های خود قرار بدهند اما در این بین نقش خیّرین و سازمان‌ای مردم نهاد در بخشی همچون سلامت تاثیر گذار است.

هاشمی با تأکید بر اینکه مردم علاقمند به خدمت به همنوع خود هستند ادامه داد: بدین منظور لازم است دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اولویت‌ها و موضوعاتی که خیّرین می‌توانند به آنها ورود پیدا کنند را به خوبی مشخص کنند.
وزیر بهداشت بر لزوم نقش‌آفرین خیّرین در اداره مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث دیگری که باید امروزه به خوبی توجه قرار بگیرد مربوط به بخش وقف است که در این زمینه باید التزام عملی کامل داشته باشیم.
وزیر بهداشت مراقبت از نیّات واقف را ضروری دانست و گفت: اخیراً مشاهد شده افرادی عنوان کرده‌اند اشخاصی که در رژیم گذشته اموالشان را وقف کرده‌اند متاسفانه تابلوی وقف آنها برداشته شده و نام شخص دیگری بر آن گذاشته شده است و به طور کلی موضوع وقف و کاربری آن تغییر کرده است، مطمئنا چنین اقداماتی خلاف شرع است و تلاشمان بر این است که حقی از کسی در حوزه وقف زائل نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در حوزه بهداشت حضور خیّرین و سازمان‌های مردم نهاد را نداشته باشیم محال است که بتوانیم کاری انجام بدهیم.

موانع ارائه مجوز به خیّرین جهت ورود به عرصه سلامت برداشته شود
هاشمی با تأکید بر اینکه باید موانع ارائه مجوز به خیّرین جهت ورود به عرصه سلامت برداشته شود تأکید کرد: در این بین اقداماتی از قبیل کمک به خیریه‌های موجود می‌تواند بهترین تشویق برای حضور خیّرین باشد. البته در این بین باید به این نکته توجه کنیم که همه چیز مربوط به پول نیست مهم آن است که بتوانیم مردم را متقاعد کنیم که امانت دار خوبی برای آنها خواهیم بود.
هاشمی با تأکید بر اینکه سهم بخش سلامت از حوزه خیّرین کم است تصریح کرد: به زودی اولویت‌های بهداشت و درمان که خیّرین می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند اعلام خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب