امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6845 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مديرعامل بانک سپه اعلام کرد؛

پر قدرت تر از هميشه در بازار رقابتي خواهيم ماند / مشارکت بانک سپه در طرحهاي استراتژيک فارس

خبرایران: سيدکامل تقوي نژاد مديرعامل بانک سپه گفت: پروژه هاي مهم و استراتژيک استان فارس با کمک بانک سپه اجرايي مي شود.
پر قدرت تر از هميشه در بازار رقابتي خواهيم ماند / مشارکت بانک سپه در طرحهاي استراتژيک فارس

به گزارش خبرایران، سيدکامل تقوي نژاد در ديدار با استاندار فارس با بيان اين مطلب که بانک سپه يک بانک تجاري و ارائه دهنده خدمات به کليه اقشار جامعه در زمينه هاي مختلف است اظهار داشت: در سالهاي اخير به موازات رشد بانکهاي خصوصي، 6 بانک و موسسه مالي از منابع اوليه بانک سپه ايجاد و رشد کرده که اميدواريم آنها در بخشهاي مختلف اقتصادي بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

 

* پر قدرت تر از هميشه در بازار رقابتي خواهيم ماند

وي ضمن اشاره به انجام 25 درصد فعاليتهاي ارزي کشور در بانک سپه تا سال 85 و قبل تحريم افزود: بانک سپه با تکيه به حدود 20 هزار نيروي انساني با سواد، متخصص و سالم در سيستم بانکي کشور در بازار رقابتي مانده و امروز در بخشهاي مختلف کشاورزي و صنعتي در برخي موارد از بانکهاي تخصصي هم عملکرد بهتري داشته است.

 

* مشارکت بانک سپه در طرحهاي استراتژيک فارس

وي اضافه کرد: بانک سپه براي کمک به توسعه استان فارس، آمادگي دارد درخصوص فعاليت هاي ارزي به واحدهاي توليدي کمک کرده و کليه منابع تخصيص يافته و همچنين منابع حاصل از محل مطالبات غيرجاري را در خود استان فارس مصرف کند.

وي ضمن اشاره به بدهيهاي دولت به بانک و پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت وزارت نيرو و همچنين مطالبات غيرجاري اظهار داشت: بانک سپه علي رقم برخي مشکلات، کمک به توسعه متوازن منطقه اي به ويژه مناطق محروم و کمتر توسعه يافته را در صدر برنامه هاي خود قرارداده است. اين بانک با انعطاف پذيري و پايبندي به قوانين و مقررات به اجراي برنامه ها و اقدامات در زمان و شرايط لازم اهميت زيادي قائل است.

 

* اقدام دولت براي افزايش توان تسهيلات دهي بانکها

وي در خصوص کمک دولت براي افزايش توان تسهيلات دهي بانکها گفت: در صورت تصويب لايحه تقديمي دولت به مجلس مبني بر تهاتر بدهيهاي بانکها به بانک مرکزي با بدهيهاي دولت به بانکها توان تسهيلات دهي بانکها افزوده خواهد شد ولي در حال حاضر اکثر بانکهاي دولتي بدليل بدهي بالاي خود به بانک مرکزي براي ارائه هر گونه تسهيلات اضافي بايد 34 درصد هزينه به بانک مرکزي بپردازند.

 

* استاندار فارس: به بدهکاران بخش مولد مهلت بدهيد

استاندار استان فارس در اين ديدار ضمن اشاره به نقش انکار ناپذير بانکها در توسعه کشور گفت: با درنظر گرفتن مطالبات معوق و عدم بازپرداخت تسهيلات اخذ شده توسط برخي مشتريان، نظام بانکي براي حفاظت از سپرده ها و سرمايه هاي مردم براي ارائه تسهيلات جديد کمي حساسيت به خرج مي دهند.

وي افزود: اگر بانکها واحدهاي توليدي و پروانه هاي بهره برداري آنها را بعنوان وثيقه قبول کنند بخش قابل توجهي از مشکلات توليد توسط بانکها يعني شريان اصلي حيات اقتصادي کشور حل خواهد شد.

استاندار فارس ضمن تأکيد بر استفاده منابع و تسهيلات اخذ شده در بخشهاي اختصاص يافته از مديرعامل بانک سپه خواست: بانک سپه در خصوص دادن تنفس به بدهکاران توليد کننده خوش نام و شناخته شده همکاري کند تا بانک به طلب هاي خود رسيده و از تعطيلي واحدهاي توليدي هم جلوگيري شود.

وي ضمن درخواست از بانک سپه براي کمک به توسعه راه در جنوب کشور گفت: اگر بانک سپه تسهيلات را به پروژه هاي مورد تائيد شوراي سرمايه گذاري استان ارائه دهد به اشتغالزايي و ارتقاء رتبه اين استان در توليد ثروت کمک خواهد کرد.

 

* مدير منطقه فارس: مصرف 98 درصد منابع جذب شده در فارس

احمدرضا بياتي مدير شعب منطقه فارس هم در اين ديدارگفت:98 درصد منابع جذب شده بانک سپه دراستان فارس، بعنوان تسهيلات در همين استان مصرف شده است.

وي افزود: بانک سپه 3 هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات به واحدهاي استان فارس تسهيلات اختصاص داده و ساخت برخي کارخانه هاي ذوب آهن و سيمان دراين استان با سرمايه بانک سپه صورت گرفته است.

بياتي اضافه کرد: بانک سپه آماده کمک به واحدهاي توليدي بدهکار فعال و خوشنام جهت ادامه فعاليت بوده و در صورت معرفي طرحهاي جديد با توجيه اقتصادي، بانک سپه آماده ارائه تسهيلات است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب