امروز: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6873 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قانون‎مندی «رایتل» در ارائه‎ اینترنت پرسرعت به کاربران!

خبرایران : اگرچه حداکثر سرعت مجاز و قانونی برای دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت باید توسط شورای عالی فضای مجازی اعلام شود، ولی در حال حاضر و ظاهرا به استناد آخرین مصوبه‎ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید اینترنت پرسرعت با حدود قانونی به کاربران ارائه ‎شود.
قانون‎مندی «رایتل» در ارائه‎ اینترنت پرسرعت به کاربران!

به گزارش خبرایران، ارائهدهندگان اینترنت پرسرعت خانگی، اینترنت با سرعتهای متنوع 128، 256، 512 و 1024 کیلو بیت بر ثانیه را بدون محدودیت به کاربران ارائه میدهند؛ اگرچه برخی از PAPها نیز به کاربرانی که امکان پرداخت هزینهی بالاتری هم دارند، اینترنت با سرعتهای بالاتر از یک مگا بیت بر ثانیه هم ارائه میدهند و از آنان مدارک خاصی را نیز طلب نمیکنند.

در همین حال و بر اساس دستورالعملها و ضوابط ابلاغی، اپراتورهای تلفن همراه از لحاظ قانونی اجازه ندارند اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلو بیت بر ثانیه به مشترکین عادی ارائه دهند و ارائهی سرعتهای بالاتر به کاربران منوط به ارائهی مدارکی دال بر استفادهی حرفهای از اینترنت سرعت بالاست.

رایتل به عنوان اولین اپراتور ارائهدهندهی 3G در کشور نیز در راستای التزام به قانون، ارائهی اینترنت بالاتر از سرعت 128 کیلو بیت بر ثانیه بر روی سیمکارت را با دریافت مدارک میسر میکند؛ اگرچه در این میان برخی اپراتورهای تلفن همراه نیز بدون توجه به ضوابط قانونی، اینترنت با سرعت بالاتر از حد مجاز را بدون دریافت مدارک از کاربران به عموم ارائه میدهند.

گفتنی است؛ اساتید دانشگاه، دانشجویان، وکلا، خبرنگاران و بازرگانان از جمله گروههایی هستند که با بارگذاری مدارک در سایت رایتل، امکان دسترسی به اینترنت با سرعت بالاتر از سرعت پایه را خواهند داشت.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب