امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6889 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛

پرداخت معوقه پزشکان و داروخانه‌ها تا شهریورماه/ افزایش هزینه‌های خانمان‌سوز سلامت به ۷ درصد/

خبرایران: سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت پرداخت هزینه از جیب مردم به بیش از ۷۰ درصد رسیده بود و در کمتر از یک سال هزینه‌های خانمان‌سوز که باید طبق برنامه به کمتر از یک درصد می‌رسید، به بیش از ۷ درصد رسید.
پرداخت معوقه پزشکان و داروخانه‌ها تا شهریورماه/ افزایش هزینه‌های خانمان‌سوز سلامت به ۷ درصد/
به گزارش  خبرایران، سید تقی نوربخش در همایش بررسی راهکارهای اجرایی کتاب تعرفه‌گذاری خدمات گفت: یکی از قول‌هایی که رئیس جمهور قبل از انتخابات داده بود تحول در نظام سلامت بود و افزایش اعتبارات دفترچه‌های بیمه که این وعده در حد سخنرانی و قول متوقف نشد و اکنون مردم عملاً شاهد آن هستند.

وی ادامه داد: بنا بر گزارش‌های رسمی وزیر بهداشت وقت در گذشته که در مجلس ارائه شد پرداخت هزینه از جیب مردم با سهم حق بیمه به بیش از 70 درصد رسیده بود و در کمتر از یک سال هزینه‌های خانمان‌سوز که باید طبق برنامه کمتر از یک درصد می‌رسید به بیش از 7 درصد رسیده بود.این اتفاق مربوط به یک دهه گذشته نبوده بلکه مربوط به یکی دوسال اخیر و قبل از اجرای طرح تحول سلامت است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سه حلقه اصلی نظام سلامت که ارائه کننده خدمات، مردم و دولت هستند ناراضی بودند هر چند که مشکلات هنوز وجود دارد اما تحولات چشمگیر بوده است البته باید گفت که چالش‌های درمان در کشورهای توسعه یافته جدی است و مشکل همه دولتهاست.

نوربخش افزود: در سازمان تأمین اجتماعی دفترچه‌ها بی‌اعتبار بودند و پرداخت‌ها با 9 ماه تعویق داده می‌شد و یکی از عوامل عدم اجرای تحولات در سالهای گذشته در حوزه سلامت مقاومت بیمه‌ها به دلیل مشکلات اعتباری بوده است.

وی گفت: اما اکنون تعویق‌ها به مدت قانونی خود رسیده و در هفته گذشته پرداخت‌ها به داروخانه‌ها تا شهریور داده شده و به داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی نیز تا شهریور پرداخت شده است همچنین پرداختی به مراکز پاراکلینیک به مرداد ماه و به پزشکان به شهریور ماه رسیده است و تعویق‌ها به شدت کم شده است.

وی ادامه داد: در بحث کارشناسی و تجهیز منابع در ارزش نسبی خدمات سازمان تأمین اجتماعی بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است تا طرح به قوت خود اجرا شود.

نوربخش گفت: 15 درصد تولید خدمات بستری بر عهده این سازمان است که اصلی‌ترین خریدار خدمت است و همکاری لازم را به وزارت بهداشت داشته اما با کاهش فرانشیزم از 15 آبان ماه گامهای مثبتی برداشته خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در عین حال دولت منتظر گام برداشتن جامعه پزشکی است تا زمینه جذب منابع بیشتر را در فصل بودجه‌ریزی فراهم کند که اگر انضباط بیشتری فراهم کنیم زمینه تحولات بعدی آماده خواهد شد.

وی گفت: 10 هزار میلیارد تومان وزارت بهداشت و 2 هزار میلیارد تومان سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با طرح تحول نظام سلامت هزینه کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب