امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6898 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صالحی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مجامع عنوان کرد؛

نگاه معتدل آقای وصفی در مراودات دولت-ملت ستودنی است/ فاصله گرفتن ایشان از معاونت برای من تلخ بود

خبرایران : مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، محمدرضا وصفی، علی فریدونی، مدیران و کارشناسان ستادی معاونت امور فرهنگی، نمایندگان اقوام و اقلیت‌های فرهنگی، ناشران و اهالی رسانه صبح امروز (6 آبان‌ماه) در سالن شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
نگاه معتدل آقای وصفی در مراودات دولت-ملت ستودنی است/ فاصله گرفتن ایشان از معاونت برای من تلخ بود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در این نشست با تشکر از حضور شخصیت‌های فرهنگی در این مراسم گفت: ذکر توصیف‌هایی که دوستان در این جلسه درباره آقای وصفی بیان کردند، توصیفی بود از آنچه که یک مدیر فرهنگی باید داشته باشد.

وی ادامه داد: البته در گذشته نیز ارتباطاتی با آقای وصفی داشتم اما با حضور در معاونت امور فرهنگی این ارتباطات گسترده‌تر شد. تمامی تجربیات آقای وصفی از سال‌های حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نگاه وی در پرداختن به مقولات فرهنگی کمک فراوانی می‌کرد.

صالحی با اشاره به حضور بیش از یک دهه آقای وصفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پشتوانه این تجربه حضور بیش از یک دهه آقای وصفی در وزاتخانه و در فعالیت‌های فرهنگی بود. این ویژگی این مجال را به وی داده بود که به طور پیوسته در موقعیت‌ها به کمک معاونت امور فرهنگی بیاید.این ضرورت‌ حوزه‌های فرهنگی است که بتوانند با انباشت تجربیات مدیریت فرهنگی کشور را پیش برند. متاسفانه انقطاع‌های فرهنگی مانع تشکیل یک ساز و کار منظم برای پیش‌برد اهداف فرهنگی می‌شود.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: دومین ویژگی وی ترکیبی از شناخت داخلی و بین‌المللی بود. برخی از مدیران فرهنگی ما نگاه‌های داخلی دارند و برخی نگاه صرفا خارجی. این نگاه به وی کمک می‌کرد که نه آرمان‌گرا باشد و نه دچار روزمرگی شود. ترکیب این دو نگاه با یکدیگر از ویژگی‌های مهم وی بود.

صالحی نگاه دولت- مردم را ویژگی سوم آقای وصفی عنوان کرد و گفت: ویژگی سومی که من در سال‌های اخیر در آقای وصفی دیدم، نگاه دولت-مردم آقای وصفی بود. نگاه‌های دولت‌گرایانه به نهادهای خصوصی و مردمی توجه چندانی نمی‌کنند و از سوی دیگر نگاه برخی نهادهای خصوصی و مردمی نیز توجه چندانی به قانون‌گذاری‌های دولتی ندارد. ما نیاز به یک نگاه واقع‌گرایانه در ارتباط دولت ملت در حوزه فرهنگ هستیم. آقای وصفی از معدود کسانی بودند که نگاه‌ معتدلی در مراودات دولت- ملت و ملت -دولت در حوزه فرهنگ داشتند.

معاون امور فرهنگی با اشاره به خصلت‌های انسانی آقای وصفی گفت: ما به مدارا، تحمل، انسانیت به معنای واقعی، عدالت، انصاف و احترام متقابل و مواردی از این قبیل نیاز داریم. به هر میزان که این خصلت‌های پاک وجود داشته باشند، طبیعی است که از این گونه انسان‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد. بسیار خرسندیم که در دوره آقای صفی شاهد حضور چنین نکاتی بودیم .

صالحی درباره خروج آقای وصفی از معاونت امور فرهنگی عنوان کرد: فاصله گرفتن آقای وصفی برای من تلخ بود اما باید خودخواهی را کنار گذاشت. در یکسال گذشته موقعیت‌های مختلفی برای آقای وصفی مطرح شد و تا اینکه موقعیت آخر را وی انتخاب کرد. از آنجایی که به آقای وصفی احترام می‌گذاشتم، انتخاب وی نیز برای من قابل احترام بود. ما همچنان احساس می‌کنیم که آقای وصفی جزوی از معاونت فرهنگی است ولو با فاصله زمینی. این فاصله خاکی و زمینی فاصله‌ای در دل‌ها و همکاری‌ها ایجاد نمی‌کند.

معاون امور فرهنگی در توصیف علی فریدونی به عنوان جانشین محمدرضا وصفی در دفتر مجامع گفت: آقای فریدونی نیز تحصیلات عالی دانشگاهی دارند و مطالعات دینی و اسلامی وی نیز خوب و قابل اعتناست. شخصیت و نگرش های وی نیز انسان‌گرا و معتدل‌گرا است. امیدوارم که آقای فریدونی مسیری را که آقای وصفی در دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگ پیمودند، ادامه دهند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب