امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 690 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر دادگستری؛

برای مبارزه با فساد باید هر دستگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهد

خبرایران: وزیر دادگستری به مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: در صورتی زیرساخت های لازم برای مبارزه با فساد فراهم می شود که در کنار ایجاد دولت الکترونیک، هر دستگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
برای مبارزه با فساد باید هر دستگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهد

به گزارش خبرایران،  مصطفی پورمحمدی  چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی شب آفتابی، درخصوص نقش وزیر دادگستری در دولت گفت: وزیر دادگستری در جلسات هیات دولت برای به تصویب رساندن لوایح صاحب رای است اما در قوه قضاییه بیشتر نقش مشورتی ایفا می کند.

وی با یادآوری اینکه وزیر دادگستری مسوولیت اجرایی آنچنانی ندارد، گفت: بیشتر مسوولیت های وزیر در این وزارتخانه شخصی است؛ در واقع رابط دولت با قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در کار قوه قضاییه دخالتی نداریم، افزود: بخشی از وظایف ما حمایت از بودجه های مورد نیاز قوه قضاییه است.

پورمحمدی در ادامه بر الکترونیکی شدن فعالیت ها تاکید کرد و گفت: در عمل باید دولت الکترونیکی را اجرایی کرد تا از رفت و آمدهای بیهوده جلوگیری شود. به طور نمونه یک شاهد دادگاه می تواند مدارک خود را از هر شهرستانی به صورت الکترونیک ارایه دهد تا از اتلاف وقت و هزینه های دیگر جلوگیری شود.

وزیر دادگستری درباره منشور حقوق شهروندی نیز گفت: این منشور در اصل سوم قانون اساسی آمده است و رییس جمهوری نیز در انتخابات ریاست جمهوری وعده آن را داد و ما نیز در دولت ملتزم به رعایت این مجموعه از قوانین هستیم.

وی یادآورشد: آنچه در دولت تهیه و تدوین شده ˈمنشور حقوق شهروندیˈ است، یعنی مجموعه ای از تکالیفی که دولت و شهروندان نسبت به هم دارند و بخش زیادی از این منشور باید در قوه قضاییه و بخشی دیگر در دولت اجرا شود. با این حال اگر کمبودی در این مجموعه قوانین وجود داشته باشد باید به آن رسیدگی شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب