امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6922 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استاد دانشگاه شهید بهشتی:

روابط عمومی در سازمانها نقش شبکه های عصبی بدن را ایفا می کنند

خبرایران: یک استاد برجسته مدیریت دانشگاه شهید بهشتی، ارتباطات و روابط عمومی ها در سازمانها رابه شبکه عصبی بدن انسان تشبیه کردو گفت:با اختلال در هربخشی از اجزا، سایر قسمت ها نیز دچار مشکل در انتقال پیام خواهند شد.
روابط عمومی در سازمانها نقش شبکه های عصبی بدن را ایفا می کنند

به گزارش خبرنگار  خبرایران ، غلامعلی طبرسا در آیین اختتامیه دهمین سمپوزیم بین المللی روابط عمومی های کشور که با حضور محمد خدادی مدیر عامل ایرنا برگزار شد به نقش بی بدیل روابط عمومی ها در تبادل اطلاعات و تعاملات درون و برون سازمانی اشاره کرد و گفت: اگر کار نقل و انتقال پیام و تبادل اطلاعات به درستی انجام شود بدون شک سازمان در دستیابی به اهداف خودش در عرصه های مختلف و پیمودن گامهای موثر و رو به رشد موفق خواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد که اگر کار نقل و انتقال پیام و تبادل اطلاعات به درستی انجام نشود بدون شک نه تنها سازمان به اهداف از پیش تعیین شده خود دست نمی یابد بلکه آن سازمان در نیل به برنامه ها و اهداف خود ناکار آمد و از ادامه مسیر باز می ماند.

طبرسا همچنین به نقش روابط عمومی ها در ایجاد ارتباطات میان افراد اشاره کرد و گفت: بدون شک نقش روابط عمومی ها در ایجاد ارتباط درون سازمانی کمتر از برون سازمانی میان افراد با مسئولان و بلعکس نیست.

وی در ادامه تبادل اطلاعات و انتقال معانی از سوی فرستنده پیام به گیرنده و باز خورد آن را یک مدل ارتباطی عمومی در حرفه روابط عمومی ها برشمرد و گفت: اینها از ارکان یک شبکه اصلی ارتباطی هستند که نبود هر کدام از آنها در یک شبکه ارتباطی،این چرخه را دچار مشکل و فاقد کارکرد خواهند کرد.

طبرسا همچنین رمز گشایی و رمز گذاری با مفهوم ذهنی پیام برای مخاطبان را یک مدل تفصیلی شبکه ارتباطی برشمرد که می تواند بسیار تاثیر گذار و خوب عمل کند.

طبرسا به شناسای 9 الگوی بازخورد در حوزه ارتباطات هم اشاره و بازخوردهای مثبت و منفی، ارزیابی کننده، مقابله ای، انحرافی، کاووشی، انعکاشی، صلح جویانه و بازسازی یا تغییرمجدد را از جمله این الگوها برشمرد.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کردکه از روابط عمومی ها این انتظار است که همواره بازخورد داشته باشند و الگوهای مناسب برای نیل به اهداف سازمانی بهره مند شوند.

پروفسور بنتله از دانشگاه آلمان، دکتر زهرا گانگار سانییر رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی از ترکیه، پروفسور یوهان کارلوس ملدا استاد دانشگاه فلوریدای آمریکا و پروفسور دیویدفیلیپس از انگلیس، دکتر جسپر وانتل فالکایمر از سوئد از جمله مهمانان خارجی دهمین سپوزیوم بین المللی روابط عمومی بودند.

همچنین همزمان با برگزاری این همایش 'کارگاه های آموزشی' تحت عناوین روابط عمومی و مدیریت تغییر، روابط عمومی و مدیریت تعارضات و کاهش تنش ها و روابط عمومی و رسانه های نوظهور، 'نشست های علمی ـ تخصصی' و ' انتخاب و معرفی برترین های روابط عمومی ایران از جمله بخش های مهم این سمپوزیوم به شمار می آمد که با حضور کارشناسان متخصصان و اساتید دانشگاههای ایرانی و خارجی برگزارشد.

آیین اختتامه دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور با حضور محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم و بیش از 650 مهمان داخلی و خارجی در سالن همایش های بین المللی برج میلد تهران برگزارشد.

این همایش روز ششم آبانماه 93 با پیام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز وپس از دو روز فعالیت -ششم و هفتم آبان ماه - به کار خود پایان داد.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب