امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 693 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

میخاییل اولیانوف خبرداد؛

ایران موافقت نامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی را رعایت می کند

خبرایران: مدیر اداره امور امنیت و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایران موافقت نامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی را بطور کامل رعایت می کند.
 ایران موافقت نامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی را رعایت می کند

به گزارش خبرایران، «میخاییل اولیانوف» روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: هیچگونه شواهدی دال بر نقض معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان.پی.تی) از سوی ایران وجود ندارد. معلوم نیست چرا برخی از دیپلمات های غربی معتقدند ایران معاهده ان پی تی را نقض می کند.ما نیز مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی از چنین مواردی خبر نداریم.

مدیر اداره امور امنیت و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی صرفا می گوید نمی تواند بدون اجرای پروتکل الحاقی در باره برنامه هسته ای ایران که در آن بازرسی های گسترده تر پیش بینی شده است، ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران و عدم وجود مواد هسته ای اعلام نشده را در این کشور تایید کند.

روسیه از حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز دفاع می کند و سران و مقامهای این کشور بارها بر این موضع تاکید کرده اند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اخیرا اعلام کرد: هیچ گونه شواهدی دال بر وجود اجزای نظامی برنامه هسته ای ایران وجود ندارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم هیچگاه چنین موردی را نیافته است.

وی افزود: باید از حقوق ایران به عنوان عضو معاهده ان پی تی دفاع کرد و برای حل مسایل باقی مانده در مورد فعالیت های هسته ای این کشور، تهران با گروه 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی مذاکره و تعامل کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب