امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6959 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزير راه و شهرسازي خبر داد؛

احداث آزادراه 6 خطه كنارگذر جنوبي تهران ازطريق مشاركت/ بهره برداری از بيمارستان پاكدشت تا پايان سال جاری/ عملياتی شدن اولين قطار حومه ای تابستان در 94

خبرایران: وزير راه و شهرسازي گفت: هيات وزيران به اين وزارتخانه اجازه داد براي اجراي آزادراه 6 خطه كنارگذر جنوبي تهران حدفاصل آبيک تا چرمشهر نسبت به انعقاد قرار داد مشاركت با شركت احداث، نگهداري و بهره برداري از آزادراه كنارگذر جنوبي تهران با رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطي اقدام كند.
احداث آزادراه 6 خطه كنارگذر جنوبي تهران ازطريق مشاركت/  بهره برداری از بيمارستان پاكدشت تا پايان سال جاری/  عملياتی شدن اولين قطار حومه ای تابستان در 94

به گزارش خبرایران از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، عباس آخوندي در سفر به شهرستان پاكدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هيات وزيران به اين وزارتخانه اجازه داد براي اجراي آزادراه 6 خطه كنارگذر جنوبي تهران حدفاصل آبيك تا چرمشهر (اتصال به آزادراه قم – گرمسار) به طول حدود 156 كيلومتر شامل طراحي، مطالعات، آزادسازي مسير، احداث آزادراه و ايجاد تاسيسات جانبي خاص و نگهداري و بهره برداري از آن نسبت به انعقاد قرار داد مشاركت با شركت احداث، نگهداري و بهره برداري از آزادراه كنارگذر جنوبي تهران با رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطي اقدام كند.

وزير راه و شهرسازي كه پس از جلسه بررسي مسيرهاي پيشنهادي مشاور طرح اتصال بزرگراه پاكدشت به بزرگراه شهيد بابايي تهران سخن مي گفت، با اشاره به اينكه دو گزينه براي طي اين مسير پيشنهاد شده است، بيان كرد: بايد طرح هاي پيشنهادي بايد بررسي دقيتر از لحاظ فني قرار گيرد تا بتوانيم گزينه مسير نهايي را مشخص كنيم.

 

بيمارستان پاكدشت تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد

 

وزير راه و شهرسازي در بازديد از عمليات اجرايي بيمارستان 130 تخت خوابي شهداي پاكدشت، از بهره برداري اين بيمارستان تا پايان سال جاري خبرداد.

آخوندي كه روز پنجشنبه براي بازديد از پروژه هاي راه و شهرسازي استان تهران به شهرستانهاي پاكدشت و ورامين سفر كرده است، گفت: هماهنگي هاي لازم براي تجهيز اين بيمارستان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انجام شده و هم اكنون پيشرفت فيزيكي اين بيمارستان به 92 درصد رسيده است.

اين بيمارستان در زميني به مساحت 31 هزار و 745 مترمربع احداث شده و ساختمان اصلي آن با 11 هزار و 413 مترمربع مساحت در چهار طبقه، شامل بخش هاي داخلي، جراحي، بستري كودكان، زنان و زايمان، مراقبت هاي ويژه و اتاق هاي عمل است.

وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود از بررسي مشكلات واحدهاي مسكن مهر پاكدشت خبرداد و گفت: در سفر يك روز به اين شهرستان براي رفع مشكلات اين واحدها و تامين مدارس آموزشي اين پروژه ها دستورات لازم صادر شده است.

 

اولين قطار حومه اي تابستان 94 عملياتي مي‌شود

 

وزير راه وشهرسازي با تاكيد بر لزوم افزايش ظرفيت حمل و نقل ريلي حومه اي كلان شهرها از عملياتي شدن اولين قطار حومه اي در تابستان سال آينده خبرداد.

عباس آخوندي صبح امروز پنجشنبه در بازديد از ايستگاه راه آهن تهران و سفر به ورامين از طريق قطار، اظهار داشت: در بازديد از پروژه‌هاي حوزه راه و شهرسازي استان تهران، شبكه ريلي و جاده‌اي تهران به سمت پيشوا و ورامين را مورد بررسي قرار داديم.

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: به منظور افزايش بهره‌وري، شبكه قطارهاي برون شهري با مسافت‌هاي طولاني و قطارهاي حومه‌اي تهران به شبكه ريلي مترو و به يكديگر متصل شوند.

وي با بيان اينكه براي اين اتصال نيازمند بررسي امكانات ايستگاهي در راه آهن تهران و بازنگري جدي در برنامه‌ها براي اتصال اين مثلث ريلي هستيم، گفت: ايجاد خدمات ايستگاهي احداث خطوط ريلي حومه‌اي و ناوگان متناسب براي حمل و نقل حومه‌اي با شرايط تردد با فاصله كم و ظرفيت انبوه، نياز به سرمايه گذراي جدي دارد.

آخوندي افزود: استفاده از خط ريلي مشهد براي تردد قطار حومه اي تهران - ورامين به علت نياز به تردد با فاصله كم، مناسب نيست و بايد خط ريلي جديدي ساخته شود.

وي با تاكيد بر اينكه ايجاد خط ريلي جديد ضروري است، بيان كرد: بايد حجم انبوه جابجايي جاده‌اي حومه اي را به راه آهن منتقل كرد و با برنامه‌ريزي براي اجرايي شدن اين طرح، اميدواريم تا تابستان سال 94 اولين قطار حومه اي در كشور عملياتي شود.

وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: براي انتقال انبوه مسافران از ورامين و ديگر شهرهاي حومه‌اي به ايستگاه راه آهن تهران حتما بايد در مورد ترافيك داخلي شهر تهران نيز برنامه ريزي صورت گيرد.

وي تصريح كرد: يكي از مهمترين دلايل لزوم استفاده از شبكه ريلي در حمل و نقل حومه‌اي كلان شهرها كاهش آلودگي است و بايد استفاده از راه آهن را در سبك زندگي مردم وارد كنيم.

وزير راه و شهرسازي در خصوص نتايج سفر يك روزه به شهرستان هاي جنوب شرق استان تهران گفت: در بازديد از مناطق ورامين، پاكدشت، پيشوا و شريف آباد تلاش شد تا شبكه دسترسي محلي مورد ارزيابي قرار گرفته و زمينه اتصال آنها به بزرگراه هاي در دست احداث فراهم شود.

وي گفت: هم اكنون در اين مناطق آزاد راه و بزرگ راه هاي متعددي در دست احداث است كه خروجي عمده اين مناطق به سمت شرق و جنوب شرق كشور است و بايد تصوير مناسبي از وضعيت خروجي اين مناطق در دست باشد تا بتوان تصميمات لازم در خصوص ساماندهي اتصال اين دسترسي ها به شبكه بزرگراه ها و آزادراه ها و ساماندهي ترافيك محلي اتخاد شود.

 

ورود وزير راه  و شهرسازي به ورامين با قطار

 

وزير راه و شهرسازي صبح امروز پنجشنبه براي بازديد از پروژه هاي راه و شهرسازي استان تهران از طريق راه آهن وارد ورامين شد تا پروژه‌هاي اين شهر را به همراه شهرستان‌هاي پاكدشت، قرچك، و پيشوا مورد بررسي قرار دهد.

آخوندي پس از ورود به ورامين از ايستگاه راه آهن اين شهرستان بازديد و سپس به همراه مديران محلي و نمايندگان مجلس از پروژه تعريض و بهسازي ورامين - آب باريك - چرمشهر بازديد كرد.

اين پروژه به طول 22 كيلومتر، 25 كيلومتر پيشرفت فيزيكي دارد كه براي تكميل آن، نياز به 50 ميليارد تومان اعتبار است. همچنين در ادامه اين سفر يكروزه به شهرستان‌هاي استان تهران، آخوندي از كنارگذر جنوبي در حال احداث پاكدشت - شريف آباد به طول 32 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 15 درصد بازديد مي كند كه اين پروژه هم براي تكميل نياز به 180 ميليارد تومان اعتبار دارد.

وزير راه و شهرسازي در اين سفر به بازديد از پروژه بهسازي و تعريض شريف آباد - پيشوا به طول بيش از 13 كيلومتر پرداخت كه با پيشرفت 70 درصدي اين پروژه اعتبار مورد نياز براي تكميل آن 20 ميليارد تومان برآورد شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب