امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6967 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش نشست خبری برنامه «ستاره 20»/2؛

سمرقندی: ستاره 20 یک پروژه ملی است / هدف این برنامه انتخاب استعداد بازیگری از سراسر کشور بود/ این قطار به سلامت به مقصد خودش برسد و به سویش سنگ اندازی نشود

خبرایران: فاطمه سمرقندی کارگردان برنامه تلویزیونی « ستاره 20» گفت: دو سال و نیم برای طراحی این برنامه وقت صرف شد و هدف این برنامه ، انتخاب استعداد بازیگری از سراسر کشور بود.
سمرقندی: ستاره 20 یک پروژه ملی است / هدف این برنامه  انتخاب استعداد بازیگری از سراسر کشور بود/ این قطار به سلامت به مقصد خودش برسد و به سویش سنگ اندازی نشود

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری « ستاره ۲۰» امروز با حضور« فاطمه سمرقندی» کارگردان این برنامه تلویزیونی « رامین سهراب نواب پور» تهیه کننده این برنامه تلویزیونی ، «دکترمحمودعزیزی»،«چنگیزجلیلوند»،«رضارویگری»،«نسرین مقانلو»،«فریبا کوثری»،«رامسین کبریتی» و «پژمان بازغی» داوران این برنامه و اصحاب رسانه در پارک پردیسان برگزار و دراین نشست خبری«رامین سهراب نواب پور» تهیه کننده برنامه تلویزیونی « ستاره ۲۰» اظهارداشت: ایده اولیه این برنامه از آنجایی شکل گرفت که ما هم اکنون با محدودیت چهره های جدید در حوزه سینما و تلویزیون روبرو هستیم این درحالی است که ما در زمینه بازیگری ، کمبود استعداد نداریم اما باید آنان کشف شوند که برنامه « ستاره ۲۰ » تمام تلاش خود را انجام داده است تا استعدادهای جدید در حوزه بازیگری را کشف کند.

وی با بیان اینکه بازیگری مقوله ای است که همه اقشار جامعه خواستار حضور در این حرفه می باشند افزود: در میان افراد شرکت کننده از افراد تحصیل کرده مثل استاد دانشگاه گرفته تا آدم هایی که مشاغلی مثل دوره گرد و رفتگر داشتند حضور داشتند و جالب است که بدانید رفتگری که در تست بازیگری شرکت کرد توانست از داوران این برنامه، نمره قبولی بگیرد.

تهیه کننده برنامه « ستاره ۲۰» ادامه داد: این برنامه تلاش کرد تا فرصت برابر را برای همه علاقه مندان مهیا کند و بابت این موضوع نیز هیچ هزینه ای هم برای ثبت نام دریافت نکرده است. هر چند که کار ما بدون نقض نبوده اما توقع ما از رسانه ها این است که ما را برای رسیدن به مسیر پر بارتر یاری نمایند.

نواب پور با بیان اینکه ما طی ۱۰ روز از حدود ۶ هزار نفر تست بازیگری گرفتیم تصریح کرد: اگر همه عوامل این برنامه از جان و دل مایه نمی گذاشتند بی شک این برنامه ساخته نمی شد و حدود ۱۲۰ نفر پشت صحنه با این پروژه همکاری می کردند واین برنامه با ۱۵ دوربین ضبط شده است.

تهیه کننده برنامه « ستاره ۲۰» از چنگیز جلیلوند، محمود عزیزی، هایده حائری، نسرین مقانلو، فریبا کوثری، رضا رویگری، رامسین کبریتی ، پژمان بازغی به عنوان داوران این برنامه یاد کرد و گفت: آقای بیژن بنفشه خواه و مصطفی فیروزه ای نیز به عنوان مجریان این برنامه بودند که من از زحمات همه این عزیزان تشکر می کنم و شبکه نمایش و شبکه ۵ از شبکه هایی هستند که قرار است این برنامه را پحش کنند ضمن اینکه شبکه نسیم نیز به صورتی آیتمی این برنامه را پخش خواهد کرد.هر چند که برای پخش این برنامه با شبکه های دیگر نیز هم اکنون در حال رایزنی هستیم.

سهراب پور در مورد بودجه این برنامه یاد آور شد: ما برای این برنامه بودجه مشخصی نداشتیم و از منابع شخصی استفاده کردیم و تلویزیون تا کنون فقط حمایت های معنوی از این برنامه داشته است. اما امیدواریم در مدیریت جدید تلویزیون شاهد نگاه بهتری به چنین برنامه هایی باشیم.

وی در مورد اسپانسرهای این برنامه هم گفت: با توجه به اینکه ما این برنامه را یک برنامه فرهنگی می دانیم لذا برای انتخاب اسپانسر خیلی حساس هستیم تا شان برنامه دچار خدشه نشود.

درادامه این نشست خبری «فاطمه سمرقندی» کارگردان برنامه تلویزیونی « ستاره ۲۰» هم اظهار داشت: دو سال و نیم برای طراحی این برنامه وقت صرف شد و هدف این برنامه ، انتخاب استعداد بازیگری از سراسر کشور بود. با وجودی که همه اقشار جامعه طالب بازیگری هستند اما در کشور چنین بستری که علاقه مندان بتوانند استعداد خودشان را محک بزنند ندریم . لذا به همین خاطر این برنامه طراحی شد.

وی ادامه داد: برخی از افراد در این برنامه حضور داشتند که با وجودی که هیچ سابقه بازیگری نداشتند اما با توجه به استعداد ذاتی خود توانستند از این برنامه نمره قبولی بگیرند اما در عوض برخی ها بودند که استعداد بازیگری نداشتند و هنگامی که رد می شدند اعتراض می کردند و ما فرصتی بیرون از برنامه برای آنان فراهم کردیم تا در میان مردم اجرا کنند و اتفاقا مردم هم به بازی آنان نمره قبولی نمی دادند.

سمرقندی ادامه داد: از میان خیل عظیم علاقه مندان که حدود ۶۰۰۰ نفر بودند داوران این برنامه حدود ۴۰۰ نفر را قبول کردند که این تعداد باید مرحله آموزش بازیگری را طی کنند و بعد از مرحله آموزش، دوباره مرحله بعدی مسابقه شروع می شود که از میان این جمع، حدود ۱۰۰ نفر به مرحله بعدی صعود می کنند ضمن اینکه این تعداد نیز آموزش های حرفه ای را خواهند دید و در مرحله بعدی ۲۰ نفر برگزیده خواهند شد که به عنوان « ستاره ۲۰» انتخاب می شوند و بعد از این مرحله ، این نفرات وارد رقابت محبوبیت می شوند که در این مرحله مردم باید فقط ۳ نفر را در نهایت انتخاب کنند.

کارگردان برنامه تلویزیونی « ستاره ۲۰» از نگارش یک سریال ۳۰ قسمتی توسط دکتر رستگاری خبر داد و اظهار داشت: در این سریال تمامی این ۲۰ نفر بازی خواهند کرد ضمن اینکه هم اکنون نیز تعداد تله فیلم در حال نگارش است و قرار است این ۲۰ نفر نقش های اول این فیلم ها را برعهده بگیرند.و ۸۰ نفر باقیمانده نقش های مکمل را ایفا خواهند کرد.

به گفته وی ۳ نفری که به عنوان برگزیدگان نهایی برنامه « ستاره ۲۰» انتخاب می شوند در یک فیلم سینمایی که فیلمنامه اش هم اکنون آماده است نیز بازی خواهند کرد.

کارگردان برنامه تلویزیونی « ستاره ۲۰» تصریح کرد: معمولا در کشور ما به قطار در حال حرکت سنگ می زنند و این برنامه هم از این مورد استثناء نبوده است اما.امیدواریم این قطار به سلامت به مقصد خودش برسد و به سویش سنگ اندازی نشود. چرا که این برنامه یک پروژه ملی است. در این برنامه از هیچ داوطلبی یک ریال گرفته نشده است. ضمن اینکه ما در قضاوت ها هیچگونه دخالتی نداشتیم و امیدوارم که این برنامه بتواند جای خود را به درستی باز کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب