امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6976 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نعمت زاده اعلام کرد؛

عزم جدی دولت در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی/ بانکها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه ها همکاری کنند

خبر ایران: محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشارکت مردم در تکمیل طرح های نیمه تمام معدنی و سایر طرح های جدید معدنی افزایش یافته و باید این باور در کشور ایجاد شود که همه می توانند در انجام سرمایه گذاری مشارکت نمایند.
عزم جدی دولت در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی/ بانکها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه ها همکاری کنند

به گزارش خبر ایران از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در جلسه مجمع عمومی عادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: باید همواره به سرمایه گذار احترام لازم گذاشته شود تا جذب کافی سرمایه در کشور صورت گیرد.

به گفته وی؛ ایمیدرو در تلاش های خود باید با اعمال اینگونه موارد در پیاده سازی سیاست های اصل 44 همت کرده و افکار و نگاه صرف خود را از منابع مالی دولتی تغییر داده و به سمت مشارکت های بخش خصوصی پیش رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری و ریاست جمهور بر اهمیت بخش صنعت و معدن، افزود: باید به سمت اهداف ترسیم شده پیش رویم و در این زمینه همراهی همه دستگاهها ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح های معدنی و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی و در قالب تعاونی ها و تشکل های فنی معدنی انجام شوند و بانکها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه ها همکاری کنند.

وی افزود: ایمیدرو باید پیگیری های لازم را در وصول مطالبات خود انجام دهد.

براساس این گزارش؛ مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست یادآور شد: در سال جاری هدف گذاری ایمیدرو بر مبنای وصول مطالبات معوقه برای تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی لحاظ شده است.

وی گفت: در پروژه های جدید ایمیدرو در صدد هستیم تا در مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی به میزان 20 هزار شغل مستقیم و 100 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.

به گفته کرباسیان؛ طرح های توسعه ای جدید هم اکنون به ارزش 5 میلیارد دلار بدنبال فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی آماده اجرا است.

رییس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: سیاست های ایمیدرو در دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های نیمه تمام با کمک بخش خصوصی و توسعه اکتشافات جدید معدنی است.

وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته ایمیدرو در بخش پژوهش نسبت به سال گذشته 18 برابر شده است، افزود: در صدد هستیم تا در تکمیل زنجیره ارزش تولید را از معدن تا محصول نهایی فولاد به طور علمی پیش برده و با افزایش بهره وری ، رعایت نکات زیست محیطی و ایمنی و همچنین شفافیت های لازم مالی همواره به عنوان بنگاه توسعه ای پیشقدم باشیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب