امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7020 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در قالب 21 کارگاه آموزشی؛

جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها در محلات مرکزی شهرتهران آغاز شد

خبرایران: قائم مقام شهرداری منطقه 11 در راستای توسعه و ترویج مدیریت بهینه مصرف از برگزاری جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها در محلات 17 گانه منطقه خبر داد.
جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها در محلات مرکزی شهرتهران آغاز شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 نصرالله آبادیان  با اعلام این خبر اظهار داشت : با همکاری اداره امور بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی ؛ جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها از ابتدای آبان ماه سال جاری در قالب 21کارگاه آموزشی در محلات سطح منطقه در حال برگزاری است.
آبادیان در ادامه افزود: این جشنواره ؛ هنری شکل یافته از مواد دور ریختنی و پسماندهای شهری است که تمایل به خلق آثار هنری  متشکل از مواد طبیعی و دور ریز دارد، به گونه ای که اشیاء ساخته شده از این مواد دور ریز با نگاه خلاق و دستان پر توان هنرمندان این مرزو بوم سبب تقویت باورها و ارزش های دینی از جمله قناعت و صرفه جویی شده و تاثیر به سزایی بر جامعه و محیط زیست می گذارد.
قائم مقام منطقه 11،  در خصوص اهداف این جشنواره بیان داشت: ارتقای روحیه قناعت و ساده زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف با زبان هنر، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه ، ارتقای سطح فرهنگ مصرف در خانواده ، توسعه ترویج استفاده بهینه از پسماندهای شهری و دور ریزها ؛ از جمله اهداف جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها است .
وی  با اشاره به این که این دوره از کارگاه ها به تفکیک گروه سنی کودک و بزرگسالان در سرای محلات درحال برگزاری است؛ خاطرنشان کرد: مربیان مجرب به طراحی و خلق آثار هنری و ... از خرده پارچه و مواد طبیعی و دور ریز می پردازند.
گفتنی است کارگاه های آموزشی « بهترین ها از دورریختنی ها»در اواخرآذرماه با معرفی آثار برگزیده جهت راهیابی به بخش نمایشگاه متمرکز مناطق 22 گانه به کار خود پایان خواهد داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب